کد خبر: 224827
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
فولکس‌واگن

دادستان‌های آلمانی درحال تحقیق روی پرونده جانبی جدیدی درباره دیزلگیت هستند که طی آن احتمال دریافت پاداش توسط یکی از مدیران تعلیق شده دخیل در این رسوایی بررسی می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، جهت یادآوری باید گفت که در سال ۲۰۱۵ مشخص شد برای محصولات گروه خودروساز آلمانی فولکس‌واگن در پیشرانه‌های دیزلی قطعه نرم‌افزاری درنظر گرفته شده بود که شرایط آزمایشگاه آلایندگی را تشخیص می‌داد و باتنظیم شدن روی حالت پیش‌فرض درنظرگرفته شده برای دورزدن آزمایش‌ها، آلایندگی کمتری از خود نشان می‌داد.

حال فولکس‌واگن مدعی است که انجام این تقلب توسط تعدادی از مهندسان انجام‌شده که بدون رضایت یا اخذ دستور از اعضای هیات‌مدیره این شرکت اقدام به طرح‌ریزی و اجرای این سیستم تقلب در آزمایش آلایندگی‌ها کرده بودند. این درحالی است که مدیرعامل فعلی فولکس‌واگن یعنی آقای هربرت دایس و رئیس هیات‌مدیره فعلی یعنی آقای هانس دیتر پوتچ، از اعضای هیات‌مدیره فولکس‌واگن در آن زمان بوده‌اند.

اما دادستان‌های شهر براونشوایگ از ایالت نیدرزاکسن که مقر اصلی فولکس‌واگن در آنجا واقع‌شده روز سه‌شنبه اعلام کرده‌اند که در حال تحقیق درمورد دلایل دریافت پاداش توسط یکی از مدیران اخراج شده هستند.

طبق گزارش مجله آلمانی بیلد ام سونتاج (Bild am Sonntag) ، مدیر مورداشاره مبلغ ۸۶۶ هزار یورو (برابر ۹۷۴ هزار دلار) در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ دریافت کرده است. 

مقامات قضایی از اعلام نام این مدیر خودداری کرده‌اند و سخنران فولکس‌واگن نیز درباره پرداخت پاداش‌ها سکوت کرده است. باوجوداینکه نام این مدیر منتشرنشده اما به‌هرحال یکی از پنج مدیر اخراج شده‌ای است که یکی از آن‌ها مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس‌واگن بوده که به خاطر دخالت یا بی‌توجهی به رسوایی دیزلگیت از مجموعه این گروه اخراج شده‌است.

گفتنی است که حداقل محکومیت این ۵ مدیر، ۱۰سال زندان بدون امکان دریافت وثیقه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =