خط تولید محصولات برقی چری

صنعت خودرو کشور چین با سرعت سرسام‌آوری رو به پیشرفت است و دنیا در حال لمس آن. این حرکت بزرگ و قدرتمند جهان را هم غافلگیر کرده و شاید همه از این قدرت و اقتدار چینی‌ها حساب ببرند.

حسین نظریان- چینی‌ها به‌درستی راه را تشخیص دادند و با کار و همت، همچنین با انجام سعی و خطا، بالاخره توانستند به یک الگوی ثابت دست یابند. از سوی دیگر با درک و پیش‌بینی حرکت صنعت خودرو به سمت ساخت خودروهای برقی‌، سرمایه‌گذاری کلانی در این بخش انجام دادند و تکنولوژی روز را به‌دست آوردند. حال چینی‌ها قدرت‌ عظیم و رقیب خطرناکی در زمینه تولید خودروهای برقی هستند که می‌توانند با توجه به دانش تولید و سرمایه، گوی رقابت را به‌راحتی از بزرگان بربایند.
بر همین اساس تصمیم گرفتیم گزارشی از خط تولید محصولات برند چری منتشر کنیم که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور چین شناخته می‌شود. چری بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در میان برندهای چینی است.


به گزارش «اخبار خودرو»،در سفری که به این کشور و شهر وهوو زادگاه چری داشتیم، فاز اول به بازدید از کارخانه محصولات برقی چری اختصاص یافت؛ کارخانه‌ای‌ کاملا مدرن در فضایی زیبا با استانداردهای بالا. کشور چین سرمایه‌گذاری کلانی در این بخش انجام داده و این کارخانه با مشوق‌های در نظر گرفته شده و همچنین قوانین حمایتی ساخته شده است. چری نیز یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه است. ابتدا وارد بخش قوای محرکه شدیم که مسئولان چری اذعان داشتند که از کمک و تکنولوژی ژاپنی‌ها بهره گرفته‌اند و موتورهای برقی توانایی طی مسافت بیش از 300‌کیلومتر را با هر بار شارژ دارند. مدت زمان شارژ نیز به‌صورت نرمال 6 تا 7‌ساعت و در صورت شارژ سریع، نیم‌ساعت خواهد بود. خودرو شهری EQ1 با طراحی بسیار مدرن در این خط تولید می‌شد. بدنه و شاسی آن آلومینیومی بود و مانند تکنولوژی جدیدی که در برخی برندها مانند آئودی و جگوار نیز استفاده می‌شود، خط تولید رباتیک با دقت و وسواس بالایی تمام کارها را انجام می‌دهد. در کنار آن، دولت چین نیز با توجه به گران تمام‌شدن خودروهای برقی، به مصرف‌کنندگان این خودروها یارانه خرید اعطا می‌کند تا از خودروسازان و مشتریان حمایت کند و مرحله به مرحله تا جا افتادن این خودروها از حمایت خود خواهد کاست.
اما بخش دوم به بازدید از خط تولید محصولات برند چری تعلق داشت؛ خط تولیدی که با استاندارد ویژه چری با دقت به کنترل کیفیت محصولات می‌پرداخت‌؛ کارخانه‌ای‌ رباتیک با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق‌، خط ویژه تولید اکسید در کنار تیگو8 و آریزو6 و آریزو5‌، محصولات نسل جدید چری که در این مجموعه تولید می‌شدند، همچنین سیستم کنترل خاصی، کیفیت خودروها را بررسی می‌کرد. پس از تولید خودرو توسط خطوط رباتیک، تست‌های ویژه‌ای برای سیستم تعلیق و کیفیت مونتاژ انجام می‌شد و در نهایت پس از تست‌های مختلف خودرو، مجوز خروج از خط تولید صادر می‌شود. علاوه‌بر این از طرح‌های آینده و فعلی شرکت چری در بخش موتورسازی و تولید تکنولوژی دیدار شد.
چری برنامه‌های بزرگ و جاه‌طلبانه‌ای‌ را تدارک دیده است. به‌عنوان مثال بزرگ‌ترین مراکز تحقیق و توسعه در چین و آسیا را برای توسعه تکنولوژی در دست اجرا و گسترش دارد. همچنین بزرگ‌ترین مرکز تست تصادف خودرو در آسیا، متعلق به شرکت چری است تا توجه و آزمایش‌های ویژه در زمینه ایمنی خودرو انجام شود. در کنار این موارد،‌ آدمک‌های ویژه تست که با قیمت‌های چندصدهزار دلاری و برخی یک‌میلیون دلاری در آن به‌کار گرفته می‌شدند، اهمیت این مرکز را گوشزد می‌کردند. از سوی دیگر مرکز تست NVH که مرتبط با صداست، در نوع خود جالب بود؛ مرکزی گران‌قیمت با مواد ویژه که آزمایش نفوذ صداهای جانبی را می‌سنجید تا در نهایت، خودرویی کم‌صدا تولید شود و لذت سرنشینان را به‌همراه داشته باشد.
پس از بازدید از خطوط تولید و امکانات مختلف، این نکته به ‌ذهن متبادر می‌شود که چری به‌عنوان سمبلی از توسعه پایدار صنعت خودرو چین آینده را به‌خوبی پیش‌بینی کرده است و با قدرت پیش می‌رود تا از بازیگرانِ اصلی صنعت خودرو در آینده نزدیک باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید رضا فرقانی FI ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    3 0
    ما ۴۵ سال پیش شروع کردیم فرغون ساز شدیم. چینی ها توی دو دهه به این رسیدن. تا چند وقت دیگه منتظر خودروهای پرنده هم باشید. مدیریت حرف اول رو میزنه توی پیشرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =