کد خبر: 224869
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کانسپت کانگو ZE

 بخش خودروهای تجاری رنو طی روزهای اخیر بسیار فعال بوده زیرا به‌طور هم‌زمان چهار محصول جدید یا فیس‌لیفت‌شده را معرفی کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این خودروهای جدید شامل کانسپت کانگو ZE، فیس‌لیفت پیکاپ آلاسکان و فیس‌لیفت ون‌های ترافیک و مَستر می‌شود. دو ون ترافیک و مستر به‌روزرسانی‌های جامعی را تجربه کرده‌ و از ظاهر جدیدی برخوردار شده‌اند که طبق چهره جدید خانواده محصولات تجاری رنو شکل گرفته است. از جمله مهم‌ترین تغییرات ظاهری این دو ون می‌توان به چراغ‌های جلوی جدید با امضای منحصربه‌فرد رنو، جلوپنجره جدید و سپر جلوی جدید اشاره کرد. ترافیک و مستر در داخل نیز به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link Evolution مجهز شده‌اند. در بخش تکنولوژی، ون بزرگ‌تر مَستر به سیستم‌های کمک‌راننده جدیدی مثل سیستم دید عقب، سیستم کمکی باد جانبی، سیستم کمک پارک جلو و هشدار نقاط کور مجهز شده است، درحالی‌که سیستم ترمز اضطراری فعال نیز برای تمامی تیپ‌های آن قابل سفارش است. در همین حال برای ون ترافیک هم سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و سیستم کمکی تریلر در نظر گرفته شده است. این ون‌ها در بخش پیشرانه‌ها نیز به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده‌اند؛ برای مَستر طیف جدیدی از موتورهای 2.3 لیتری dCi دیزلی در نظر گرفته شده که همگی با استانداردهای آلایندگی Euro6d-Temp مطابقت دارند و مصرف سوخت آن‌ها نیز به‌طور میانگین تا یک لیتر در هر 100کیلومتر کاهش یافته است. 
این موتورهای جدید حداکثر تا ۱۸۰‌اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰‌نیوتون‌متر گشتاور ارائه می‌کنند و برای انتقال نیروی آن‌ها نیز گیربکس‌های شش‌سرعته دستی یا شش سرعته رباتیک در نظر گرفته شده است. اما علاوه‌بر پیشرانه‌های دیزلی، برای مَستر یک نسخه تمام‌الکتریکی هم ارائه شده که مَستر EZ نام دارد. این مدل به یک موتور الکتریکی با ۷۶ اسب‌بخار قدرت مجهز است که از هاچ‌بک Zoe گرفته شده است. انرژی موردنیاز این موتور هم توسط نسل جدید باتری‌های لیتیوم یون با ظرفیت ۳۳ کیلووات ساعت تامین می‌شود. رنو ادعا کرده است که مَستر EZ در شرایط رانندگی واقعی بردی برابر با ۱۲۰‌کیلومتر را ارائه می‌کند. ون ترافیک هم با نسخه به‌روزشده پیشرانه ۲‌لیتری دیزلی با قدرت‌هایی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰‌اسب‌بخار عرضه می‌شود. گیربکس استاندارد ترافیک از نوع دستی است اما برای اولین‌بار برای بالاترین پیشرانه آن یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هم قابل سفارش خواهد بود. موتورهای این ون نیز با استانداردهای آلایندگی Euro6d-Temp  مطابقت داشته و مصرف سوخت آن‌ها تا 0.6 لیتر در هر 100کیلومتر کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =