لاستیک هانکوک

در حالی که گفته می شود نماینده ایرانی تایرسازی هانکوک کره و یوکوهامای ژاپن به‌صورت موقت فعالیت خود در ایران را متوقف کرد اما خبرها  از ادامه واردات غیررسمی و عرضه این تایرها به بازار حکایت دارد. 

هانکوک یکی از پرطرفدارترین تایرهای وارداتی در بازار ایران است که درهر دو گروه باری- اتوبوسی و سواری موفق به جلب رضایت مصرف‌کنندگان نهایی شده است.

به گزارش «دنیای‌خودرو» از بازار تهران، شرکت صباتجارت‌سعادت به‌عنوان نماینده این دوتایرساز خارجی مسئولیت واردات رسمی محصولات این دو شرکت را برعهده داشته است. 

گفته می‌شود خوشبختانه انبارهای این شرکت نیز به‌صورت کامل تخلیه و کلیه تایرهای موجود در بین عوامل رسمی برای رسیدن به‌دست مشتریان توزیع شده است و در حال‌حاضر جای نگرانی در مورد تامین تایرهای این برندها در بازار نیست. 

بر اساس بررسی‌های میدانی از بازار تایر، اگرچه به نظر می‌رسد واردات رسمی تایرهای هانکوک به بازار ایران تقریبا متوقف شده است اما می‌توان محصولات مختلف این برند کره‌ای را دربازار پیدا کرد.

تا جایی که فعالان بازار معتقدند محصولات این شرکت کره‌ای همچنان به‌صورت غیررسمی روانه بازار ایران می‌شود. به‌گفته یکی از مسئولان این شرکت، ‌از خردادماه سال گذشته تا امروز هیچ تایری از کره به‌صورت رسمی و توسط این مجموعه به کشور وارد نشده است و فروش تایرهایی  با تاریخ تولید سال 2019 از این دو شرکت مورد تایید این واردکننده نیست. 

وی موجودی بازار در هر دو گروه باری- اتوبوسی و سواری را یا حاصل واردات رسمی پیش از خرداد سال قبل دانست یا واردات غیررسمی و قاچاق این تایرها به کشور که البته ارتباطی با شرکت ندارد. 

خروج نماینده هانکوک و یوکوهاما از ایران درحالی صـــورت گرفته است که برخی اخبارغیر رسمی،‌ خبر از ادامه فعالیت سرمایه‌گذاران این شرکت در کشور عراق می‌دهند. خبری که توسط مسئولان شرکت صباتجارت‌ســـعادت تایید نشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =