تایر

تصویب افزایش 36درصدی قیمت انواع تایرهای تولید داخل به اولین جلسه ستاد تنظیم بازار موکول شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش حقوق و دستمزد، ‌بالارفتن هزینه‌های انتقال ارز و حذف برخی مواداولیه مورداستفاده در تایرسازی از لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی همگی دلایلی شدند تا تایرسازان برای جلوگیری از زیان‌ده شدن، درخواست خود را برای بالا بردن رسمی قیمت‌ها به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند. 
برهمین‌اساس محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» از رایزنی‌ها با معاون امور صنایع وزارت صمت،‌ معاون بازرگانی داخلی این وزاتخانه و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد و گفت: انجمن تولیدکنندگان صنعت تایر به نیابت از کارخانه‌های تایرسازی پس از بررسی‌های کارشناسی درباره هزینه‌های جاری واحدهای تولیدی،‌ رقم افزایش 36درصدی را برای کلیه تایرهای تولید داخل به وزارت صمت پیشنهاد داد و در جلسات متعدد نسبت‌به توجیه کارشناسان تصمیم‌گیر اقدام کرد. وی بیان کرد: تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت تایر در کشور صادر نشده است و زمزمه‌های اعلام سبدهای فروش جدید توسط تایرسازان طی چند روز آینده با قیمت‌های جدید شایعه‌ای بیش نیست. 
گنجی با تاکید بر اینکه کارشناسان وزارت صمت باید بررسی‌های خود را از میزان هزینه تمام‌شده تولید تایر در کشور نهایی کنند، گفت: باتوجه به ادامه داشتن بررسی‌ها، ‌قیمت‌های جدید برای تایرهای ایرانی در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار نهایی و به تصویب خواهد رسید. این جلسه حداکثر تا پایان هفته آینده برگزار خواهد شد و درصورت موافقت اعضای ستاد تنظیم بازار با بالارفتن قیمت تایرهای تولید داخل، ‌قیمت‌های جدید برای اعمال در سیستم فروش شرکت‌های تایرسازی ابلاغ خواهد شد. 
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌بررسی ها از بازار تایر حکایت از تلاش برای عدم توقف فروش برخی شرکت‌های تایرسازی به عمده‌فروشان دارد زیرا  این شرکت‌ها مبنای کار را بر عرضه تمام تولیدات خود در قالب سبدهای فروش به عاملان گذاشته‌اند. به شکلی که عمده‌فروشان نیز تنها قادر به خرید سبدهای مصوب هستند،‌ البته به تعداد حداکثر 4سبد در ماه.  این درحالی است که به‌تازگی یکی از شرکت‌های تایرسازی اقدام به خرده‌فروشی با نرخ مصوب توسط برخی عوامل فروش کرده است و تنهابه پرداخت کارمزد به این عوامل بسنده می‌کند؛ اقدامی که با واکنش منفی شبکه فروش این شرکت مواجه شده است اما درنهایت سبب کنترل قیمت‌ها درآخرین سطح فروش یعنی مصرف‌کنندگان نهایی شده است. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صارمی AE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    بحث قیمت گذاری که میشه میگن در حال بررسی هستیم تا به داشتین چه کار می کردید . ول کنید ای حرفها را

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =