کد خبر: 225108
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صدور مجوز واردات خودروهای دست دوم موجب به تعادل رسیدن بازار خودروی کشور می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،ولی ملکی با اشاره به تاثیر صدور مجوز واردات خودروهای دست‌دوم بر بازار خودرو، گفت: اگرچه این اقدام موجب متعادل شدن بازار خودرو می‌شود اما به دلیل محدود بودن منابع ارزی، تمایل چندانی به این کار وجود ندارد. مسؤولان به دلیل برنگشتن بخش قابل توجهی از ارز ناشی از صادرات یا واردات کالاهای غیرضرور مثل خودرو موافق اجرایی شدن این پیشنهادات نیستند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با انتقاد به مخالفان واردات خودروهای دست‌دوم، گفت: افرادی که معتقدند قیمت خودرو در بازار ایران به حدی افزایش قیمت پیدا کرده که واردات خودروهای دست‌دوم هم تاثیری بر کاهش قیمتها نخواهد داشت، چرا نمی‌پذیرند که گردش نقدینگی حدود ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی جامعه اثر تورمی خودش را بر کل اقتصاد گذاشته و همچنان می‌گذارد؟ این حجم  نقدینگی برای حفظ ارزش خود هر بار به یک بازار سرازیر می‌شود. روزی به بازار ارز، روز دیگر به بازار مسکن و یک روز هم بازار  خودرو و طلا. با ورود این حجم عظیم نقدینگی به بازارهای مختلف، قیمت‌ها در این بازارها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی به کاهش بهره بانکی و تاثیر آن بر افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و مدعی شد:  کاهش سود بانکی از ۲۰ به ۱۸ درصد در دوره رییس کل سابق بانک مرکزی موجب شد صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان برای حفظ ارزش دارایی خود بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی را از بانک‌ها خارج کرده و برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو سرازیر کردند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 0
    واقعا ایا مافیای خودرو سازها میگذارند........!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
  • محسنی US ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 0
    اقا ملت موافق هستند یک سیاستی باشه قیمت خودرو بیاد پایین اگر رانت خواران خودرو بزارن.
  • یک شهروند IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    0 0
    واردات خودروی دست دوم نیز معلوم نیست برای چه افرادی نان و برنج و کباب دارد که این روز ها همه کارسناسان در مورد خودروی دست دوم صحبت می کنند .... وقتی در این کشور خودروی صفر کیلومتر دارای نقص یا نقایص است دیگر چه می توان گفت؟؟؟ یادتان هست بین یک تا دو سال پیش با چه قیمتهایی می توانستیم خودروی وارداتی بخریم .... از این فرصت می خواهند استفاده کنند و جنس بنجول غیر اصیل که معلوم نیست چه بلایی بر سر بدنه و موتورس آورده اند به مردم غالب کنند...می خواهند دل شیخ نشین ها را ساد کنند و ایران را به قبرستان خودروهای مستعمل و دسته دوم تبدیل کنند !!!!
  • هم وطن IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
    0 0
    فکرش را ه نکند!!!! بجای تحویل خودروهای صفر کیلومتر مرد که تعهدات دو سال پیش است ، مشتری دو سال پیش مبلغی پرداخت کرده و اکنون متظر تحویل خودروی خود است ، آن وقت ایشان صحبت از ورودخودروی دست دوم می کند ، احتمالا می خواهد دل کشورهای همسایه و یا منطقه را شاد کند ، مشتی افغانی و عرب و ترک و روس ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =