تورستن مولر- اتووس، مدیرعامل رولزرویس

دیگر نمی‌توان صرفا با تجملات و زرق و برق نظر مشتریان را جلب کرد و باید محصولی کاملا متقاعدکننده را در اختیار آن‌ها گذاشت. این همان چیزی است که ما عرضه کرده‌ایم. محصولات الکتریکی کاملا با برند ما سازگار هستند. این خودروهای قدرتمند، پرگشتاور و بی‌صدا هستند

به گزارش «اخبار خودرو»، رولز رویس با فروش 4هزار و 17 دستگاه از محصولاتش در سال 2018 بهترین فروش جهانی را در تاریخ خود گزارش داد و این‌طور که به نظر می‌رسد این برند وابسته به گروه خودروسازی ب‌ام‌و در سال جاری نیز بتواند به رکورد جدیدی در فروش دســت پیدا کند.کولینان نخستین مدل شاسی‌بلند این برند لوکس به رولز رویس جانی دوباره بخشیده است.

تورستن مولر-اتووس نیز بدون اشاره به جزئیات گفته که این کمپانی توانسته به بالاترین سطح از سودآوری دست پیدا کند. مولر-اتووس که از سال 2010 سکان رولز رویس را در اختـــــیار دارد، در گفت‌وگوی اخیرش با نشریه اتوموتیو نیوز درباره‌ افزایش فروش کمپـــانی‌ و گرایش به پیشرانه‌های الکتـــــریکی صحبت کرده است. 

 آیا فکر می‌کنید رولز رویس امسال هم به رکورد جدیدی در فروش دست پیدا کند؟

اگر اختلال قابل‌ملاحظه‌ای در سطح جهانی رخ ندهد، ما در موقعیت خوبی قرار داریم که در سال 2019 به رکوردی جدید برسیم. ما تا سه ماهه چهارم سال سفارش‌های زیادی داریم. کولینان توانسته به موفقیتی چشمگیر بدل شود. تمام مدل‌های تولیدی امسال این خودرو تا آخر سال پیش‌فروش شده است. 

شاسی‌بلند بنتلی با استقبال بسیار خوبی کارش را آغاز کرد، اما اخیرا فروش آن افت قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده است. شما چگونه فروش کولینان را حفظ می‌کنید؟ 

راهبرد ما مشخص است. ما به هیچ وجهی نیامده‌ایم یک ب‌ام‌و X7 را رنگ کنیم و جای رولز رویس جا بزنیم. مشتریان ما بسیار زیرک هستند و می‌دانند پولشان را خرج چه چیزی می‌کنند. دیگر نمی‌توان صرفا با تجملات و زرق و برق نظر مشتریان را جلب کرد و باید محصولی کاملا متقاعدکننده را در اختیار آن‌ها گذاشت. این همان چیزی است که ما عرضه کرده‌ایم.   

برنامه‌هایتان برای الکتریکی‌سازی چیست؟ 

ما ظرف یک دهه آینده الکتریکی خواهیم شد. به شما نخواهیم گفت که دقیقا چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اما مطمئن باشید چنین چیزی گام به گام و تدریجی رخ خواهد داد. منظورم نه خودروهای هیبرید بلکه تمام الکتریکی است.  قرار هم نیست یک‌شبه موتورهای احتراق داخلی را کنار بگذاریم و برای مدتی طولانی یک هم‌پوشانی وجود خواهد داشت. همچنین تا زمانی که قانون به ما اجازه دهد به فروش خودروهای 12 سیلندر ادامه خواهیم داد. 

آیا مشتریانتان هم آماده این تغییر هستند؟

چهار، پنج‌ سال پیش زمانی که نسخه اولیه یک مدل فانتوم الکتریکی را ساختیم و مشتریان زیادی را پشت فرمان آن نشاندیم، به این نتیجه رسیدیم که محصولات الکتریکی کاملا با برند ما سازگار هستند. این خودروهای قدرتمند، پرگشتاور و بی‌صدا هستند. اصلی‌ترین مشکل مسافت قابل‌پیمایش آن‌هاست که ظرف یک دهه آینده خواهیم توانست با فناوری جدید باتری بر آن هم غلبه کنیم. شارژ خودروها با استفاده از کابل هم چندان در شأن رولز رویس به نظر نمی‌رسد و در نتیجه ما در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای شارژ هستیم. 

بنتلی و آستون مارتین می‌گویند خودروهای برقی مشتریان جدیدی را برایشان جذب خواهد کرد. آیا با این نظر موافقید؟

آیا این خودروها پتانسیلی جدید به وجود خواهند آورند؟ بله. اما این پتانسیل چه‌قدر بزرگ است؟ باید صبر کنیم و ببینیم. اگر خودروهای برقی ما مناسب باشند، مشتریان از آن‌ها استقبال خواهند کرد. برندهایی همچون فراری یا مک‌لارن به غرش اگزوزهایشان وابسته هستند. اما این مساله درمورد ما صدق نمی‌کند. به همین خاطر خودروهای الکتریکی یک انتخاب درست و هماهنگ برای ما است، البته زمانی که بتوانیم مسائل مربوط به مسافت قابل‌پیمایش و شارژ را برطرف کنیم. 

آیا رولز رویس الکتریکی شبیه به یک خودرو برقی خواهد بود؟ منظور این است آیا باید ظاهری مدرن‌شده داشته باشد؟ 

تمام خودروهای ما نشان‌گر حضور رولز رویس و چیزی هستند که این برند وعده‌اش را می‌دهد. شکی نیست که رولز رویس الکتریکی در عین‌حال که نشان از رولز رویس بودن دارد، بیانگر ماهیت الکتریکی خود نیز خواهد بود. 

هراتفاقی که درخصوص آینده رابطه بریتانیا و اتحادیه اروپا بیفتد، برای تولیدکنندگانی مانند شما بهتر است که بتوانند قطعات بیشتری را از داخل بریتانیا تامین کنند. آیا چنین چیزی ممکن است؟

خیلی دوست دارم چنین اتفاقی بیفتد اما ما به یک ساختار تامین در بریتانیا احتیاج داریم و در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. تنها 10 درصد از قطعات ما از بریتانیا تامین می‌شود. ما برای ساخت هر خودرو به 38هزار قطعه احتیاج داریم و 90درصد آن‌ها از کشورهای دیگر جهان تامین می‌شود. هر روز 12تریلی قطعات موردنیاز ما را تحویل می‌دهند. 

خودروسازان در سطح جهانی با مشکلات اقتصادی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. بزرگ‌ترین ترس شما چیست؟

به‌طور کلی، تردید و ناپایداری اقتصادی برای کسب و کار ما چیز خوبی نیست، زیرا باعث می‌شود مشتریان اصلی ما احساس تردید و دودلی کنند. در حال حاضر 80درصد از مشتریانمان صاحبان بنگاه‌های تجاری هستند. اگر یک رکود اقتصادی رخ بدهد و کمپانی شما دچار ضرر و مشکلات مالی شود، بعید است به فکر خرید یک رولز رویس جدید بیفتید. 

آیا تغییر قوانین مالیاتی شرکت‌ها در ایالات متحده به فروش شما کمک کرد؟

خیلی زیاد. مورد بسیار جالبی بود، زیرا بسیاری از افراد تا زمان اصلاح این قانون، خرید خود را به حالت تعلیق درآورده بودند. هنگامی که این اصلاحات اتفاق افتاد، فروش ما رونق خوبی گرفت. این اصلاحات به ایجاد اطمینان در اقتصاد آمریکا منجر شد و به عطش افراد برای کالاهای لوکس دامن زد. ایالات‌متحده بزرگ‌ترین بازار ما است. 

سهم فروشتان در بازارهای جهانی چگونه است؟

حدود 30درصد از محصولات‌ ما در آمریکا به فروش می‌رسد، 20درصد در چین، 20درصد در اروپا، 15درصد در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه و 15درصد هم در خاورمیانه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =