کد خبر: 225137
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
دونالد ترامپ

روز جمعه هفته گذشته دونالد ترامپ ریاست جمهوری ایالات‌متحده تعرفه جدید واردات خودرو و قطعات مرتبط با آن را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، افزایش تعرفه‌ها با توجیه درخطر بودن امنیت ملی این کشور اعمال‌شده ولی برای عملیاتی شدن آن شش ماه یا بیشتر به تجار وقت داده‌شده تا با اتحادیه اروپا و ژاپن برای ادامه تجارت با ایالات‌متحده مذاکرات لازم انجام شود.

به‌طورقطع این تصمیم بی‌سابقه باعث خواهد شد که خودروسازان کشورهای متحد با آمریکا خشمگین شوند. به همین دلیل نیز تجار و دولتمردان کشورهای خارجی با کاخ سفید در ارتباط بودند تا نظرات خود را درباره افزایش تعرفه واردات بین همکاران آمریکایی‌شان، بیان کنند.

شرکت تویوتا موتور که در ماه مارس اعلام کرده بود سرمایه‌گذاری ۱۳میلیارد دلاری برای گسترش حضور خود در ایالت‌متحده انجام خواهد داد، این تعرفه‌های جدید را «یک پله رو به‌عقب برای مشتریان، کارگران و صنعت خودرو آمریکا» دانست و این پیام را اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری ما در این کشور با پاسخ مناسبی مواجه نشده است.»

سسیلیا مالمستروم، عضو کمیسیون تجاری اتحادیه اروپا در صفحه توییتر خود نوشت: «ما به‌طورقطع مواضع مناسبی در مورد کشوری که صادرات خودروهایمان را به‌عنوان تهدید برای امنیت ملی‌اش اعلام می‌کند، نخواهیم داشت. اتحادیه اروپا در حال تنظیم قراردادهای تجاری محدودی است که خودرو نیز شامل آن می‌شود، اما این قراردادها طبق قوانین سازمان تجارت جهانی نخواهند بود.»

سازمان تجارت جهانی قوانینی برای افزایش محدودیت‌های صادراتی پیشنهاد داده بود، اما اتحادیه اروپا چندین بار اعلام کرده بود که با هیچ‌کدام از این پیشنهادها در تجارت خودرو موافق نیست.

تصمیم ترامپ (حداقل در شرایط فعلی) نشان می‌دهد که دولت او قصد افزایش تنش با تجار جهانی و البته بازگشت به جنگ تجاری با چین را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =