بورس

دیروز همگام با درجا زدن شاخص‌کل بورس تهران، گروه خودرویی نیز روند نزولی به خود گرفت، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، بهمن‎دیزل، سرمایه‎گذاری رنا، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،دیروز همگام با درجا زدن شاخص‌کل بورس تهران، گروه خودرویی نیز روند نزولی به خود گرفت، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، بهمن‎دیزل، سرمایه‎گذاری رنا، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران منفی خوردند و در مقابل نمادهای الکتریک‎خودرو شرق، صنایع ریخته‎گری ایران، ایرکاپارت‌صنعت، لنت ترمز ایران، قطعات اتومبیل ایران، کمک‎فنر ایندامین، فنرسازی زر، رینگ‎سازی مشهد، مهندسی نصیرماشین، نیرومحرکه و تولید محور خودرو مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 44هزار و 913 نوبت معاملاتی، 698میلیون و 596هزار سهم به ارزش 119میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار خودرویی‎ها تاپایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 23هزار میلیارد تومان شد.

   کوک مستقل ساز نمادهای قطعه‎ساز
باتوجه به روندی که گروه خودرویی در روزهای‌گذشته داشته است، می‎توان گفت در نمادهای بزرگ و تاثیرگذار همگام با وضعیت کلی بازار و عملکرد شاخص کل، خودرویی‎ها نیز روند سینوسی را در پیش گرفته‎اند اما در مورد نمادهای کوچک و قطعه‎ساز با توجه به حجم نقدینگی مناسبی که به آن‎ها وارد شده باید گفت اکثر این نمادهای همچنان حتی در روزهایی که شاخص کل منفی باشد نیز به رشد خود ادامه می‎دهند. حال باید دید روندی که آن‌ها در حال طی کردن هستند، تا چه مقطعی ادامه پیدا خواهد کرد.

   رشدی که نشان از رونق ندارد
تحلیل‌های خرید و فروش در بازار سهام در این روزها فارغ از مقدار تولید این شرکت‌ها انجام می‎شود. چه‎بسا شرکت‌هایی که میزان تولیدشان کاهش یافته باشد اما به‌دلیل افزایش قیمت ارز و نرخ تورم از خرید سهام آن‎ها استقبال می‌شود. در نتیجه این موضوع نشان از رونق اقتصاد ندارد. بر این اساس، روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۳ واحد رشد کرد و تا عدد ۲۱۲هزار و ۸۱۲ واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات بورس تهران نیز طی دیروز به رقم 1055میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۳.۳میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم ۲۹۰هزار و ۲۶۴ نوبت رسید. این در حالی است که برخی کارشناسان بازار سرمایه روند معاملات در بورس را تا زمان برگزاری مجامع، متعادل و مثبت پیش‎بینی می‎کنند و معتقدند بیشتر شرکت‎ها برای دوران برگزاری مجامع، سود خوبی را برای سهامداران در نظر گرفته‎اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =