خودروسازان

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد روز گذشته، آخرین گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل در فروردین‌ماه را منتشر کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد روز گذشته، آخرین گزارش ارزشیابی کیفی انواع خودروهای تولید داخل در فروردین‌ماه را منتشر کرد. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»، جدیدترین تغییرات جدول رتبه‌بندی خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت نشان می‌دهد هیچ گروه خودرویی نتوانسته است در ارتقای کیفیت محصولات خود اقدام موثری انجام دهد. بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل بر مبنای استانداردهای ملی، تیراژ تولید خودروسازان در فروردین‎ماه ۱۳۹۸ به ۲۸هزار و ۸۶۱دستگاه خودرو رسیده است. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۴‌مدل خودرو در گروه سبک و ۶‌مدل در گروه سنگین است که در مقایسه با آمار تولید اسفندماه ۱۳۹۷ که تعداد ۵۰هزار و ۹۴۲دستگاه بود، حدود 50‌درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد. همچنین درخصوص مدل‌های تولیدی با کاهش 5مدل در گروه سبک و کاهش 6مدل در گروه خودروهای سنگین روبه‎رو هستیم. لازم به ذکر است مانند قبل، از کل خودروهای تولیدشده در این ماه، 99‌درصد از حجم تولیدات مربوط به خودروهای سبک و تنها یک‌درصد تولید خودرو در گروه خودروهای سنگین بوده است.
   کاهش تولید چهارستاره‌ها
گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل در فروردین‌ماه امسال حاکی از آن است که تعداد خودروهای این گروه نسبت به اسفندماه، سه مدل تولیدی کاهش داشته و 10‌مدل خودرو در این گروه ارزیابی شده است. بر این اساس، در جدول سطوح کیفی خودروهای سبک داخلی، نیومزدا3 تولید بهمن‌موتور و سوزوکی گرند ویتارا محصول ایران‌خودرو خراسان در گروه خودروهای سطح قیمتی یک، کیا سراتو تولید سایپا و هایما S7 محصول تولیدی ایران‌خودرو خراسان در سطح قیمتی دو، B30 محصول بهمن‌موتور به‌عنوان تنها خودرو قرار گرفته در سطح قیمتی سه و پژو 207، پژو207اتوماتیک، تندر90 پلاس اتوماتیک و تندر90پلاس به‌عنوان تولیدات ایران‌خودرو و پارس‎تندر از محصولات پارس‌خودرو در گروه قیمتی چهار، 10مدل خودرویی هستند که همچنان در جمع باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل دسته‌بندی می‌شوند.

   سه‎ستاره‎ها هم کم شدند
بررسی محصولات سه ستاره آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از کیفیت انواع خودروهای تولید داخل نیز نشان می‌دهد تعداد خودروهای این گروه با خروج هایماS5  و رنو ساندرو اتوماتیک از خط تولید، 16‌مدل مورد بررسی در اسفندماه، به 14مدل در فروردین‌ماه کاهش یافته است. بر این اساس، جزئیات جدول منتشرشده در این ماه حاکی از آن است خودرو هایماS7 اتوماتیک محصول ایران‌خودرو خراسان، در سطح قیمتی دو، آریزو5 و ام‌وی‌امX22 ازجمله تولیدات مدیران‌خودرو در گروه خودروهای قرار گرفته در سطح قیمتی سه و تندر90 از محصولات پارس‌خودرو و دنا، تندر90، رانا، دنا پلاس، پژو 206، پژو 206‌اس‌دی، 
دانگ‌فنگ H30‌، تیگو5 تولید مدیران‌خودرو و جک S5  و 
جکS3 از محصول کرمان‌موتور به‌عنوان محصولات ایران‌خودرو در سطح قیمتی چهار، مجموعه محصولات تولید داخل هستند که بر اساس گزارش این ارزشیابی، موفق به دریافت سه ستاره کیفیت شده‌اند.
   وضعیت ثابت دوستاره‎ها
بررسی گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخل در فروردین‌ماه نشان می‌دهد تعداد خودروهای تولید داخل با دو ستاره کیفیت در جدول مقایسه سطوح کیفیت خودروهای سبک، همچنان با 10‌گروه خودرویی در ردیف کم‎تعدادترین گروه جدول آماری قرار گرفته است. پژو پارس ایران‌خودرو کرمانشاه، پژو405 ایران‌خودرو خراسان، سورن و سمند تبریز محصول ایران‌خودرو تبریز، تیبا2 سایپا، تیبا و ساینا محصولات سایپا سیتروئن در سطح قیمتی چهار و سایپا 131X محصول پارس‌خودرو و سایپا 132X، سایپا 131X و سایپا 111X از تولیدات سایپا در سطح قیمتی پنج، در ارزیابی‌های انجام‌شده مانند گذشته همان دو ستاره کیفیت را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =