بورس

باتوجه به روندی که نمادهای خودرویی در پیش گرفته‎اند، به نظر می‌رسد در کوتاه‎مدت روند سینوسی آن‌ها ادامه پیدا کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته نمادهای بزرگ خودرویی همگام با رشد کلی بازار توانستند روند مثبتی را طی کنند، به‎طوری‎که نمادهای ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو‌، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، الکتریک‎خودرو شرق، لنت ترمز ایران، گروه بهمن‌، فنرسازی زر، رینگ‎سازی مشهد، نیرو محرکه، مهندسی نصیرماشین و چرخشگر  با رشد همراه شدند و در مقابل نمادهای ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و رادیاتور ایران منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی  35هزار و 231 نوبت معاملاتی، 478میلیون و 217هزار سهم به ارزش 87میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 22هزارو826 میلیارد تومان شد.

   پیش‎بینی ادامه روند سینوسی در کوتاه‎مدت
باتوجه به روندی که نمادهای خودرویی در پیش گرفته‎اند، به نظر می‌رسد در کوتاه‎مدت روند سینوسی آن‌ها ادامه پیدا کند. حال باید دید در عمل چه اتفاقاتی در گروه خودرویی روی خواهد داد. بر اساس این گزارش، شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته ۳۲۲۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۱۵هزار و ۹۱ واحدی بالا رفت. همچنین دیروز ارزش معاملات بورس تهران به رقم 1210میلیارد تومان رسید و حجم دادوستدها رقم ۳.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۲۶۲هزار و ۴۰۰ رسید.

   ریسک‎های بازار و رفتارهای هیجانی
در مورد ریسک‌های بازار سهام در این روزها می‌توان گفت درحال‎حاضر بزرگ‌ترین ریسک بازار، سیاسی است که تحت تاثیر تحولات اخیر و تهدیدات آمریکا بوده، این موضوع سبب ایجاد نگرانی در گروهی از سرمایه‎گذاران و رفتارهای هیجانی شده است. با این حال، باتوجه به ثبات نسبی شرایط  به نظر می‎رسد نگرانی‎ها در میان‎مدت برطرف خواهد شد و دوباره بازار به روزهای اوج نزدیک می‎شود.
   برتری‎های بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی
بازارهای موازی بورس نیز هرکدام ریسک‌های مخصوص به خود را دارند، اما بازار سرمایه قادر است ظرفیت‎های کسب بازده را به‎صورت روشن‎تری بازتاب دهد و به نظر می‎رسد میزان بازدهی که از بازار سرمایه به‌دست می‎آید، در بازارهای دیگر به‎سادگی 
کسب نمی‌شود. 
برخی کارشناسان معتقدند باتوجه به این‎که شاخص‌کل بورس تهران درحال‎حاضر در محدوده 200هزار تثبیت شده است و به‌نظر نمی‎رسد در کوتاه‎مدت به زیر 200هزار واحد سقوط کند، رشد کلی بازار سهام در ماه‌های پیش‌رو نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =