کد خبر: 225193
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

 رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ضمن پاسخ به پرسش‌ها، در مورد شرایط این فدراسیون و اقدامات صورت‌گرفته موضوعاتی را مطرح کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌گفته او «چند نوجوان زیر ۱۵ سال داریم که روی آن‌ها بسیار کار شده است و در کارتینگ به‌طور حتم این نفرات جزو بهترین‌های آسیا خواهند بود. 
همچنین دو هفته قبل هم مسابقات اروپایی در منچستر انگلستان برگزار شد که ورزشکار ۱۳ساله ما در این تورنمنت مقام ششم را برای نخستین‌بار کسب کرد. موتورسواری و اتومبیلرانی ورزش پولدارها نیست. 
پایه اتومبیلرانی کارتینگ و اسلالوم است. حضور در کلاس‌های اسلالوم قیمتش شاید از حضور در مدرسه فوتبال هم کمتر باشد. در رشته کارتینگ خانواده‌ها می‌توانند فرزندانشان را از ۷سالگی برای آموزش بیاورند و این‌ها نشان می‌دهد رشته‌گرانی نیستیم. برای حضور در مسابقات هم ورزشکاران باید بالای ۱۶ سال داشته باشند. کارتینگ در اکثر استان‌ها برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ثبت‌نام و شرکت کنند. 
این رشته هزینه آنچنانی ندارد. برای مثال با ۱۰۰هزار تومان می‌توانند در یک فرایند یادگیری که بین ۳ تا پنج جلسه است. شرکت کنند. هزینه آموزش رشته‌های اتومبیلرانی بالا نیست. حتی طرحی به وزارت آموزش‌وپرورش دادیم و پیگیر آن هستیم تا در تابستان اگر آموزش‌وپرورش تمایل داشته باشد، ارائه سرویس با شرایط ویژه را داشته باشیم. اما موضوع مسابقات حرفه‌ای جدا از کلاس‌های آموزشی است که هزینه زیادی دارد».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =