کد خبر: 225231
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
خودروسازان

به گفته قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور مالی و اقتصادی، بر اساس تعامل با شرکت‌های سازه‌گستر و دانش‌بنیان و با توجه به راه افتادن پویش داخلی‌سازی، ظرف یک ماه آینده، 80 درصد خودروهای متوقف شده در کارخانه‌ها، تکمیل و به بازار عرضه خواهد شد. ضمن این که تا شش ماه آینده قطعات های‌تک در داخل تولید می‌شود تا وابستگی به واردات کاهش یابد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،علیرضا بادکوبه - قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور مالی و اقتصادی- در نشست خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای ما بسیار جای خرسندی است که در اردیبهشت ماه سال جاری شرکت سایپا با تولید ۴٢ هزار و ٨۵١ دستگاه، خودروساز اول کشور شده است. از خردادماه سال گذشته که تولید بیش از ۴٠ هزار دستگاه بوده است؛ به واسطه تحریم‌ها دیگر نتوانستم به این رقم تولید دست پیدا کنیم و تولید روز به روز کاهشی پیش رفت؛ اما اکنون توانسته‌ایم مجدد ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم.

وی افزود: ابهامات مهم و کلیدی ایجاد شده در رابطه با این است که در جنگ اقتصادی حال حاضر توان مقابله را داشته باشیم. افزایش تولید، اولین بحث در این راستاست که با توجه به حصول آمار تولید در اردیبهشت ماه و این‌که سایپا خودروساز اول کشور شد، در اصل نتیجه این بود که بعد از اعمال تحریم‌ها و کاهش روزانه تولید، با تمهیداتی که طی سه ماه اخیر اندیشیده شد، تولید به مدار قبلی خود بازمی‌گردد. در رابطه با این‌که برخی محصولات ما به دلیل مواد اولیه که وارداتی بوده و به سبب تحریم‌ها دچار مشکل شدند هم برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته تا جایگزین آن‌ها محصولات جدیدی داشته باشیم و بتوانیم کمبود این حوزه را جبران کنیم.

بادکوبه با تاکید بر این‌که کاهش و از بین رفتن سرمایه در گردش از نفس‌گیرترین موضوعات در حوزه تحریم‌ها به واسطه افزایش نهادهای تولید و افزایش قیمت ارز بوده است گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و با حمایتی که از سوی وزارت صمت، شخص وزیر، معاون اول رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، باعث شد سرمایه در گردش را بخشی از طریق تسهیلات بانکی، بخشی از طریق انتشار اوراق و … جبران کنیم. در حوزه نقدینگی اوضاع ما بسیار بهتر از سال گذشته بوده است. همچنین سعی داریم این روند ادامه داشته باشد تا چرخه تولید هم‌چنان افزایشی باشد و بتوانیم در این جنگ اقتصادی موفق باشیم.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور مالی اظهار کرد: درباره افزایش قیمت مواد اولیه، تمهیداتی در واحدهای تأمین در شرکت‌های سازه‌گستر اندیشیده شده که قیمت مواد کنترل شده و بتوان منابع تأمین جدید پیدا شود تا به موقع برای بخش تولید آماده باشیم. در راستای سیاست‌های کشور با توجه به شدت تقاضایی که در بازار ایجاد شد، توانستیم با محدودیت کد ملی، گواهی نامه، سن ۱۸ سال و…؛ تا حدودی تقاضاهای کاذب را از بین برده و درنتیجه بازار کنترل شد.

وی خبر داد: ظرف یک ماه آینده ۸۰ درصد خودروهای ناقص وارد بازار می‌شود. ضمن اینکه طی شش ماه آینده قطعات «های‌تک» در داخل تولید می‌شود تا وابستگی به واردات کاهش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =