کد خبر: 225242
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
ب‌ام‌و R18

بخش موتورسیکلت کمپانی ب‌ام‌و به‌تازگی در همایش کنکورسو الگانزا ویلادسته که در آن محصولات سنتی و مدرن به نمایش گذاشته می‌شود، از مدل مفهومی جدید R18 پرده‌برداری کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این مدل از طراحی موتورسیکلت کلاسیک بهره می‌برد و به آن ظاهری مدرن و سفارشی می‌دهد. موتورسیکلت مفهومی ب‌ام‌و R18 نشان می‌دهد چگونه طرح آینده‌نگرانه‌ از پیشرانه باکسر متعلق به سال ۱۹۶۰ می‌تواند امروز به‌عنوان موتورسیکلتی سفارشی با تمام نمادهای طراحی کلاسیک ظاهر شود.

R18 به‌عنوان یک ب‌ام‌و اصیل قابل‌تشخیص است؛ پیشرانه باکسر، فریم گهواره‌ای، میل‌گاردان نمایان، باک‌بنزین افتاده با رنگ سیاه و رنگ‌آمیزی متضاد خطوط، نسبت‌های متوازن در طراحی این موتورسیکلت مفهومی، یادآور مدل‌های کلاسیک مانند ب‌ام‌و R5 هستند.

قلب R18، پیشرانه بزرگ ۱۸۰۰ سی‌سی دو سیلندر باکسر با طراحی کاملا‌ جدید است. ظاهر بیرونی آن به‌طور آگاهانه یادآور پیشرانه‌های تخت دوسیلندر است که ب‌ام‌و تا پایان دهه ۶۰میلادی از آن استفاده می‌کرد اما با حجم بزرگ‌تر و خنک‌کننده مدرن هوا و روغن ارائه می‌شود.

نمونه اولیه پیشرانه بزرگ باکسر با جزئیات زیر طراحی شده است؛ بلوک پیشرانه و جعبه‌دنده با آلومینیوم ساخته شده که مرحله‌ای ایده‌آل برای معرفی اجزای آلومینیومی و همچنین محافظ زنجیر و پوشش سوپاپ به‌شمار می‌رود.

علاوه‌بر این، کاربراتورهای Solex شبیه مدل به‌کاررفته در ب‌ام‌و ۲۰۰۲، مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی بصری تک‌صندلی چرمی از مدل‌های کلاسیک دهه ۱۹۵۰ قرض گرفته شده است. کمک‌فنر در زیر صندلی یکپارچه شده و طراحی چراغ جلو، مدل‌های دهه ۱۹۵۰ را یادآوری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

آخرین اخبار