حمل و نقل عمومی لندن

حمل‌ونقل عمومی در شهرهای توسعه‌یافته جهان با ویژگی‌هایی مانند ارزان‌ بودن، دسترسی آسان، مدرن بودن و رضایت بالای شهروندان شناخته می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، با 7 شهری آشنا می‌شوید که از نظر داشتن حمل‌ونقل عمومی جزو بهترین‌های جهان هستند و می‌توانند سرمشقی برای شهرهایی مانند تهران باشند. 

سنگاپور؛ بهترین و ارزان‌ترین

شهر سنگاپور پایتخت کشور مالزی بیشترین میزان رضایت از حمل‌ونقل عمومی در جهان را به‌خود اختصاص داده است. 

شاید مهم‌ترین دلیل آن هزینه بسیار پایین این نوع حمل‌ونقل باشد. 76درصد مردم سنگاپور می‌گویند از حمل‌ونقل عمومی راضی هستند. این رضایت به توریست‌های این شهر هم سرایت کرده است.

هزینه سفر نامحدود توریست‌ها در سنگاپور برای یک روز فقط 7دلار و 14.5‌دلار برای سه‌روز است. از کودکان هم هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. درعین‌حال دولت سنگاپور در تلاش است برای سال 2030 که جمعیت این شهر به 6‌میلیون نفر خواهد رسید، سیستم پیشرفته کنونی را هم ارتقا دهد.

لندن؛ ساده و مطمئن

85 درصد جمعیت لندن از حمل‌ونقل عمومی این شهر رضایت دارند، زیرا این نوع حمل‌ونقل ارزان و مدرن است. سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر به‌رغم آنکه بسیار پیچیده و شبکه‌ای است اما درعین‌حال ساده بوده و بسیاری از مسافران می‌توانند به‌سادگی آن را تشخیص دهند.

اتوبوس‌های لندن در سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس‌های روباز این شهر از شهرت جهانی برخوردارند و وسیله مطمئنی برای حمل‌ونقل و حتی تفریح و بازدید توریست‌ها از شهر شناخته می‌شوند.

هنگ‌کنگ؛ ارزان و دقیق 

در این شهر به‌طور روزانه 5.8 میلیون نفر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و به‌رغم ترافیک بسیار بالایی که در این شهر برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی وجود دارد اما زمان‌بندی آن فوق‌العاده دقیق است. سیستم حمل‌ونقل عمومی در این شهر هم بسیار ارزان و بین 50 سنت تا 7.5دلار در روز است.

بر پایه آخرین آمارها حدود 83درصد مردم هنگ‌کنگ از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

پاریس؛ امن و مطمئن 

پاریس یکی از بهترین و ساده‌ترین حمل‌ونقل‌های عمومی را در جهان دارد و با عملکرد 24ساعته خود روزانه 6‌میلیون و 745 هزار نفر را جابجا می‌کند.

حمل‌ونقل عمومی پاریس یکی از امن‌ترین حمل‌ونقل‌های عمومی جهان است و روزانه توسط 40‌هزار دوربین و 2 هزار 400 نمایشگر به‌طور دقیق پایش می‌شود تا اعتماد استفاده‌کنندگان از این نوع حمل‌ونقل بیش‌از بیش جذب شود.

مادرید؛ بزرگ و آسوده 

 پایتخت اسپانیا یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در نوع خود است و قطارهای آن بیش‌از 89درصد جمعیت یک‌کیلومتری خود را پوشش می‌دهد. آسودگی در دسترسی به حمل‌ونقل عمومی ویژگی این نوع حمل‌ونقل در مادرید است به‌طوری‌که 60درصد ایستگاه‌های مترو و صددرصد ایستگاه‌های اتوبوس مدام در دسترس قرار دارند.

شیکاگو؛ اینترنت رایگان

شیکاگو یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در آمریکا را دارد. قیمت این حمل‌ونقل از سال 2013 تاکنون افزایش نیافته است. 

این شهر در حال افزایش استفاده از اتوبوس‌های الکترونیکی است و 100 تاکسی‌ها و 70درصد ایستگاه‌های مترو آن اینترنت رایگان در دسترس است

توکیو؛ رؤیایی و عالی

پایتخت ژاپن یک شهر بزرگ و شلوغ است اما سیستم  حمل‌ونقل عمومی آن را تبدیل به یک شهره آسان به لحاظ حمل‌ونقل کرده است. 

جالب است بدانید در یک کیلومتری 80 درصد از محل مشاغل و سکونت‌گاه‌های توکیو یک ایستگاه مترو وجود دارد. این شهر ازنظر زمان‌بندی مترو ازجمله بهترین‌های جهان است. 

در سال 2018 یکی از مقامات توکیو تنها به خاطر 25 ثانیه تاخیر یک قطار عذرخواهی عمومی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =