کد خبر: 225297
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
تولید خودروهای برقی در چین

موسسه CAAM به این نکته اشاره‌کرده که این تعداد عظیم از خودروهای برقی را به‌غیراز خودروسازان اصلی این کشور، استارت‌آپ‌هایی که طی سال‌های اخیر متولدشده‌اند، تولید خواهند کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس اعلام اتحادیه خودروسازان چین ، قرار است در سال آینده میلادی اعضای این اتحادیه ۸۰درصد از حجم سالانه محصولات خود را به خودروهای برقی اختصاص دهند. با این تصمیم حجم کلی تولید خودروهای برقی تا پایان سال جاری به بیشتر از ۲میلیون دستگاه خواهد رسید.

این درحالی است که کارشناسان هفته جاری پیش‌بینی کرده بودند این رقم در حدود ۱.۶ و ۱.۷ میلیون دستگاه خواهد بود. اما حتی طبق پیش‌بینی موسسه آماری CAAM در سال آینده میلادی حجم تولید برقی‌ها کمتر از ۲ و نیم میلیون دستگاه نخواهد بود.

موسسه CAAM به این نکته اشاره‌کرده که این تعداد عظیم از خودروهای برقی را به‌غیراز خودروسازان اصلی این کشور، استارت‌‌آپ‌هایی که طی سال‌های اخیر متولدشده‌اند، تولید خواهند کرد.

سال گذشته با افزایش ۴۳ درصدی نسبت به ۲۰۱۷ حجم کلی تولید خودروهای برقی در چین به یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه رسیده بود که البته این رقم شامل خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری سبک می‌شد. در طی همین سال فروش برقی‌ها نیز با رشد ۶۲درصدی به رقم یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار دستگاه رسید.

گفتنی است که از میان تمام چهارچرخ‌هایی که برای آن‌ها از عبارت برقی شده (electrified) استفاده می‌شود، در سال گذشته ۷۸ درصد به‌صورت تمام برقی و مابقی پلاگین هیبرید بودند و خودروهای هیبرید ساده (بدون امکان شارژ مستقیم باتری سهم چندانی در بازار خودرو چین نداشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =