دناپلاس اتوماتیک

قیمت تمام‌شده این محصول هنوز اعلام نشده و مبلغ 80‌میلیون تومان برای پیش‌پرداخت درنظر گرفته شده است. باتوجه به مصوبه‌های قبلی هیات‌دولت، خودروسازان موظف هستند حداکثر 50‌درصد از مبلغ خودرو را به‌عنوان پیش‌پرداخت از خریداران دریافت کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه صنعتی ایران‌خودرو درنظر دارد از امروز شنبه 18خردادماه 98، پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک را آغاز کند. بر این اساس، طبق بخشنامه فروش اعلام‌شده توسط ایران‌خودرو، دنا پلاس اتوماتیک از فروردین ۱۳۹۹ به خریداران تحویل داده خواهد شد. از همین‌رو علاقه‌مندان باید با پرداخت مبلغ 80‌میلیون‌تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت، اقدام به خرید این محصول جدید کنند.

همچنین طبق کاتالوگ رسمی منتشرشده توسط ایران‌خودرو، دنا پلاس اتوماتیک به پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی EF7 مجهز خواهد بود که توانایی تولید نیرویی معادل 115 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 157 نیوتون متر را دارد. نیروی تولید شده موتور توسط جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. تاکنون اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی جعبه‌دنده اتوماتیک درنظر گرفته‌شده برای این محصول منتشر نشده است.

باتوجه به اطلاعات قبلی می‌توان پیش‌بینی کرد شرکت اچ‌پی‌تی وظیفه تامین جعبه‌دنده اتوماتیک 6 سرعته AT دنا پلاس را برعهده گرفته است، اما با این حال تا اعلام جزئیات بیشتر این محصول نمی‌توان به‌طور قطع درخصوص مشخصات فنی جعبه‌دنده اتوماتیک اظهار نظر کرد.

از نکات قابل‌توجه در مشخصات فنی این خودرو، قابلیت تعویض دنده به‌صورت دستی یا همان تیپ‌ترونیک است. همچنین سیستم تورک کانورتر از دیگر ویژگی‌های بارز این جعبه‌دنده بوده که به افزایش عملکرد و کارایی آن کمک قابل توجهی خواهد کرد.

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم عیب‌یاب هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو سه‌نقطه‌ای با قابلیت پیش‌کشنده و تنظیم ارتفاع، هشداردهنده موانع عقب، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، فرمان هیدرولیک، نمایشگر دمای محیط، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، چراغ داخل داشبورد، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب، چراغ‌های سقفی جلو و عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، دارای طرح جدید سیستم مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب، سیستم پاسخگویی به تلفن همراه، فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروزکنترل اشاره کرد.

اما نکته قابل‌توجه درخصوص اطلاعات درج‌شده در کاتالوگ رسمی این خودرو، عرضه سانروف به‌صورت آپشن است همچنین در صورت وجود برخی امکانات رفاهی و ایمنی در این سدان توانمند نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان کمک برقی و کیسه‌های هوای جانبی برای سرنشینان جلو این خودرو می‌تواند و به‌عنوان رقیبی جدی برای خودروهای چینی موجود در بازار شناخته شود که به‌دلیل طراحی به‌روز، امکانات رفاهی مناسب و مشخصات فنی قابل قبولی که دارد، از شانس موفقیت بالایی برخوردار است.

البته باید به این موضوع اشاره کرد قیمت تمام‌شده این محصول هنوز اعلام نشده و مبلغ 80‌میلیون تومان برای پیش‌پرداخت درنظر گرفته شده است. باتوجه به مصوبه‌های قبلی هیات‌دولت، خودروسازان موظف هستند حداکثر 50‌درصد از مبلغ خودرو را به‌عنوان پیش‌پرداخت از خریداران دریافت کنند.

شاید این بدان معناست که دنا پلاس اتوماتیک در زمان عرضه قیمتی حدود 150 تا 170 میلیون تومان خواهد داشت. البته این مبلغ باتوجه به شرایط فعلی بوده و ممکن است در زمان عرضه با تغییر قیمت به دست مشتریان برسد. با این حال تا زمان عرضه این خودرو ملی باید منتظر ماند و دید در نهایت دنا پلاس اتوماتیک با چه قیمتی راهی بازار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =