چهار پیکاپ بازار 2020

این خودروهای چندمنظوره به‌واسطه کاربری بالایی که دارند، خریداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده‌اند

به گزارش «اخبار خودرو»، غول‌های بزرگ خودروسازی دنیا هر سال خود را برای ورود به بازار رقابتی آماده می‌کنند و در کنار معرفی خودروهای جدید، به روزرسانی محصولات پرطرفدار خود را در دستور کار قرار می‌دهند. ارتقای مدل به‌طور معمول شامل خودروهایی می‌شود که می‌توانند حضور تولیدکنندگان خود را در بازارهای جهانی زنده نگه دارند و در کنار حفظ سهم بازار، در مواردی هم جذب مشتریان بیشتری را برای آن‌ها به همراه داشته باشند.

به‌روزرسانی در میان خودروهای تجاری، بیش‌از همه در سگمنت پیکاپ‌ها دیده می‌شود. این خودروهای چندمنظوره به‌واسطه کاربری بالایی که دارند، خریداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده‌اند.

پیکاپ‌سازان بزرگ دنیا هم با آگاهی کامل از این موضوع، هرسال طی مراسمی، نسخه‌های جدیدی از محصولات برتر خود را معرفی می‌کنند. در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به چهار مدل از پیکاپ‌هایی که خود را برای ورود به بازار 2020 آماده کرده‌اند.

شورولت کلرادو

شورولت خودرو کلرادو خود را برای 2020 با یکسری تغییرات روانه بازار خواهد کرد. بر همین اساس دو مدل 2WD Z71 Extended Cab model و 2WD Z71 Crew Cab Long Box از خط تولید شورولت حذف خواهد شد. در سه نسخه lt، Z71 و ZR2 این خودرو نیز از قفل مرکزی برای در عقب بهره گرفته شده و سیستم هشدار برای تایرها در تمام نسخه فعال شده است.

سیستم بالابر در عقب خودرو که پیش از این در نسخه LT به عنوان یک آپشن استفاده می‌شد، در مدل‌های 2020 به‌عنوان یک استاندارد در تمام مدل‌ها به کار خواهد رفت. شورولت سراغ فضای داخلی این خودرو هم رفته و چرم مشکی رنگ روکش صندلی‌ها را حذف کرده است و تنها در مدل‌های لوکس از این رنگ بهره می‌برد.

سیستم IOU (سیستم اطلاعاتی شورولت) جایگزینی سیستم IOT (سیستم اطلاعاتی ویژه) در نسخه‌های جدید شده است. پکیج امنیتی روی مدل‌های Z71 تعبیه شده، این در حالی است که پیش‌تر تنها مدل‌های LT از این پکیج برخوردار بودند.

جیپ گلادیاتور

خودروسازی جیپ، گلادیاتور را در نسخه‌های 2020 به چراغ‌های جلو، مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روشنایی در روز مجهز و در چراغ‌های عقب هم از دیودهای نوری استفاده کرده است. تغییرات اصلی این خودروسازی روی پیشرانه گلادیاتور در سال 2020 اضافه‌شدن موتور دیزلی ۶سیلندر با توانایی ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است که مانندمدل‌های پیشین به یک گیربکس جعبه‌دنده‌ 8سرعته‌ اتوماتیک متصل می‌شود.

فضای بار این خودرو به 1.5متر افزایش یافته است و زاپاس این خودرو نیز در محور عقب آن قرار خواهد گرفت. در داخل کابین نیز برای دسترسی به فضای بیشتر امکان جمع کردن صندلی‌های عقب برای این خودرو فراهم شده است.

نمایشگر ۳.۵ اینچی درون صفحه‌آمپر از دیگر ویژگی‌های کابین نسخه 2020 گلادیاتور است. نمایشگر 8اینچی دیگری نیز داخل کنسول این مدل خودنمایی می‌کند که دسترسی به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. 80 سیستم ایمنی ازجمله دوربین آفرود، سنسور عقب، کروز کنترل تطبیقی و... در این خودرو در نظر گرفته شده است.

فورد سری F سوپردیوتی

فورد برای آن‌که سوپردیوتی را قدرتمندتر از پیش معرفی کند، یک پیشرانه دیگر را به مدل‌های قابل سفارش این خودرو اضافه خواهد کرد که انتظار می‌رود این مدل پیشرانه v8 با قدرت یدک‌کشی فوق‌العاده باشد. به‌طور مشخص اما پیشرانه 6.2 لیتری V8 به‌عنوان موتور پایه روی این خودرو باقی خواهد بود. نسخه 2020 این خودرو به یک جعبه‌دنده 10سرعته اتوماتیک مجهز خواهد بود.

فورد برای ایجاد تغییر در ظاهر این خودرو کار خود را از جلو پنجره و چراغ‌های LED آغاز کرد و ظاهری خشن‌تر به آن‌ها داده است. چراغ‌ها و سپر عقب و در قسمت بار نیز در این خودرو با تغییرات ظاهری همراه بوده، همچنین سپر این خودرو شامل تغییراتی شده است تا آیرودینامیک بدنه و خنک‌کنندگی پیشرانه افزایش یابد.

فورد اعلام کرده است تمام نسخه‌های 2020 این خودرو به اینترنت Lte4G مجهز خواهند بود و قابلیت اتصال همزمان 10 دستگاه را برای سرنشینان به همراه خواهند داشت. ازجمله ویژگی‌های ایمنی این خودرو باید به سنسور نقاط کور، سیستم مانیتورینگ تریلر، ترمز اضطراری خودروکار و هشدار عابر پیاده اشاره کرد.

نیسان ناوارا

نیسان وقت چندانی را صرف تغییرات ظاهری ناوارا 2020 نکرده و مانند بسیاری از خودروسازان تنها به تغییرات اندکی روی چراغ‌های جلو LED و رینگ‌ها بسنده کرده است. در داخل کابین این خودرو نباید به دنبال تغییرات بسیاری باشیم، چراکه نیسان تنها به به نمایشگر 8 اینچی و تغییراتی روی سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو پرداخته است.

نیسان می‌خواهد موتور 2.3 لیتری توربوردیزل را روی این خودرو نگه دارد تا دو خروجی 160 و 190 اسب‌بخار را برای آن به همراه داشته باشد. با این حال تطبیق این موتور با استاندارد یورو6 را باید یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های این خودرو دانست.

این خودروساز تنها این موتور را به دو توربوشارژر مجهز کرده و گشتاور آن‌ را به 425 نیوتون متر رسانده است. هماهنگی این موتور با جعبه‌دنده 6سرعته دستی هم ازجمله موارد ارتقای این پیکاپ نیسان است. کمک‌فنرهای جدید نیز افزایش ارتفاع 25 میلی‌متری را برای این مدل به همراه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =