تایر

گروه صنعتی رازی سبد خردادماه  فروش تایرهای یزد و گلدستون را بدون افزایش قیمت اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت‌های یزدتایر و آرتاویل‌تایر اولین شرکت‌های تایرسازی هستند که با گذشت 20روز از سومین‌ماه سال سبد فروش تایرهای رادیال سواری را برای عرضه به شبکه نمایندگی خود اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ‌یزدتایر و آرتاویل‌تایر سبد این ماه خود را به میزان ظرفیت قابل‌حمل توسط یک خاور یعنی حدود 260حلقه اعلام کرده است و هر یک از عاملان فروش شرکت های مذکور می توانند ظرف مدت زمان اعلام شده نسبت‌به خرید سبدهای اعلامی اقدام کنند.

گروه صنعتی رازی درشرایطی اقدام به اعلام سبد فروش خردادماه کرده است که پیش‌از این تایرسازان درانتظار تصویب واعلام افزایش 36درصدی قیمت‌ها  توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بودند و به‌همین دلیل تا امروز فروش خود را برای عرضه به بازار باز نکرده بودند. 

به‌گفته مدیران گروه صنعتی رازی اعلام سبد فروش خردادماه برای دو کارخانه یزدتایر و آرتاویل‌تایر بیش از 50درصد زیان به همراه دارد که باوجود شرایط موجود مدیران این گروه صنعتی تصمیم به فروش تایر درسطح بازار با هدف ایجاد آرامش در بازار  گرفته‌اند. 

شایان ذکر است پیش‌از این گروه صنعتی  بارز نیز سبد فروش محصولات بایاس خود را برای  خرید توسط عاملان این شرکت اعلام کرده بود اما هنوز خبری از عرضه محصولات رادیال بارز به بازار منتشر نشده است. 

به نظر می رسد با پیش قدم شدن یزدتایر و آرتاویل‌تایر برای فروش تایر در خردادماه ‌دیگر شرکت‌های تایرساز نیز همچون کویرتایر،‌گروه صنعتی بارز و ایران‌تایر تا پایان این هفته اقدام به اعلام سبد فروش  به عاملان خود کنند. ازسوی‌دیگر تصمیم تایرسازان برای افزایش 50درصدی قیمت فروش به خودروساز که به‌عنوان انقلابی بزرگ در بازار تایر  مطرح است، می‌تواند معادلات بازار تایر را تا حدودی تغییر دهد. 
خودروسازان در حال حاضر توان تسویه به موقع با تولیدکننده‌های تایر ندارند و همین امر باعث می‌شود در صورت عدم توافقشان بر سر افزایش قیمت‌ها، ‌بخش عمده‌ای از تولید کارخانه‌های تایرسازی به جای انبار خودروسازان سرازیر شبکه‌های نمایندگی و عمده‌فروشان بازار شود و تا حدودی کمبودهای موجود در بازاررا رفع کند و به قیمت‌ها نیز ثبات ببخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =