نیسان کیکس

با افزایش دوباره قیمت سوخت در آمریکا، احتمالا توجه به میزان مصرف سوخت خودروهای جدید جزو اولویت‌های خریداران خواهد بود.در سال‌های گذشته شاید این امر باعث افزایش فروش خودروهای کوچک می‌شد اما حالا این‌گونه نیست.

به گزارش «اخبار خودرو»، شاسی بلندها و به خصوص کراس اوورهای شکل گرفته بر پایه خودروهای سواری به انتخابی جذاب بین خریداران تبدیل شده‌اند. خودروهای سواری هم‌اکنون فقط سهم 30 درصدی از کل فروش خودروها را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با سهم 50 درصدی سال 2013 کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

کم‌مصرف‌ترین شاسی بلندها به نمونه‌های الکتریکی شده یعنی هیبریدی و پلاگین هیبریدی و نسخه‌های تمام الکتریکی تعلق دارند. از این نظر هیوندای کنا الکتریکی در رتبه اول قرار داشته و مصرف سوخت آن در شهر و بزرگراه معادل 1.7 و 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است؛ اما در میان شاسی بلندهای هیبریدی نیز لکسس UX 250h 2019 با مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب 5.4/5.7/5.6 لیتر تحسین‌برانگیز ظاهر شده است.

متاسفانه اکثر خودروهای الکتریکی و هیبریدی گران‌تر از نسخه‌های استاندارد بنزینی یا دیزلی هستند. همان هیوندای کُنای ذکر شده 15 هزار و 150 دلار گران‌تر از نسخه درون‌سوز خود است.

لکسس UX اما به‌صورت معقولانه‌ای فقط 2 هزار دلار گران‌تر از مدل استاندارد فروخته می‌شود، اما متوسط صرفه‌جویی هزینه‌های سوخت این خودرو در یک سال فقط 200 دلار تخمین زده شده است و برای اینکه قیمت گران‌تر این خودرو را جبران کنید باید حداقل 7 سال مالک UX 250h  باشید.

خب با این تفاسیر کدام خودروها جزو کم‌مصرف‌ترین شاسی بلندهای سال 2019 هستند؟

همان‌گونه که حدس می‌زنید این خودروها جزو محصولات کوچک هستند و در لیست ما خودروهایی همچون شورولت تاهو یا فورد اکسپدیشن را نخواهید دید. البته موسسه تحقیقاتی EPA می‌گوید کم‌هزینه‌ترین خودرو این لیست در طول 5 سال صرفه‌جویی حدود هزار و 500 دلاری در مصرف کم سوخت را خواهد داشت. در ادامه شما را با 10 کراس اوور و شاسی‌بلند کم‌مصرف سال 2019 آشنا می‌کنیم.

رتبه دهم:‌ سوبارو فارستر

مصرف سوخت شهری/ترکیبی/بزرگراهی: 9/7.1/8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

فارستر پس از اوت بک پرفروش‌ترین خودرو سوبارو بوده و دلیل این امر نیز واضح است. فارستر خودرویی جادار و راحت بوده و با سیستم چهار چرخ محرک درجهک و قیمتی مناسب عرضه می‌شود. این خودرو از نظر پرفورمنس نیز قوی عمل می‌کند چرا که در قلب خود یک پیشرانه 2.5 لیتر و گیربکس CVT  را جای داده است.

رتبه نهم: نیسان روگ

مصرف سوخت شهری/ترکیبی/بزرگراهی: 9/7.1/8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس نیسان روگ است که دارای سواری نرم و پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتر و گیربکس CVT شده است. مدل غیر هیبریدی این خودرو در صورت تجهیز به سیستم چهار چرخ محرک مصرف 7.3 لیتر در بزرگراه دارد که در نسخه هیبریدی این مصرف به 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می‌یابد.

رتبه هشتم: تویوتا  C-HR

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.7/7.5/8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

این خودرو دارای طراحی متمایزی است که البته شاید همه از آن خوششان نیاید ولی برادر کوچک‌تر راو 4 است که طرفداران زیادی هم دارد. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر C-HR به یک گیربکس CVT متصل شده ولی برخلاف دیگر رقبا منحصرا به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود.

رتبه هفتم: تویوتا راو 4

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.7/6.9/7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

تویوتا راو 4 تبدیل به پرفروش‌ترین خودرو این برند ژاپنی شده است. این خودرو نه تنها کم‌مصرف بوده بلکه تکنولوژی‌های مدرن زیادی هم دارد. پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتر راو 4 از نظر قدرت و نرمی عملکرد برجسته‌ای داشته و با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. این خودرو بسته به تریم انتخابی با سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه می‌شود.

رتبه ششم: هیوندای کُنا

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.4/7.3/7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

هیوندای کنا کراس اوور فوق جمع‌جور شهری است و با استایلی متفاوت عرضه می‌شود. پیشرانه 1.6 لیتر توربو به همراه گیربکس 7 سرعته اتوماتیک در بطن این خودرو دیده می‌شوند. مدل دیگر نیز با پیشرانه 2 لیتر در دسترس است که مصرف سوخت بالاتری دارد.

رتبه پنجم: هوندا HR-V

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.4/6.9/7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

هوندا HR-V جایگزینی قدبلندتر و کاربردی‌تر برای هاچبک فوق جمع‌و جور فیت است زیرا بر پایه آن شکل گرفته و از صندلی‌های جادویی در ردیف دوم سود می‌برد که تنظیمات زیادی دارند. یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتر قدرت خود را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها می‌رساند. این خودرو نیز با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است.

رتبه چهار: هوندا CR-V

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.4/6.9/7.8 لیتر در هر صد کیلومتر

این خودرو نیز یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای بازار است. اگرچه CR-V بزرگ‌تر و جادارتر از برادر کوچک‌تر خود درنظر گرفته شده، اما از نظر مصرف سوخت عملکرد مشابهی دارد. نسخه پایه این شاسی‌بلند با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که تقریبا مصرف مشابهی با مدل توربو دارد.

رتبه سوم: کیا سول

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.1/6.7/7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

نسل جدید کیا سول به تازگی معرفی شده و با وجود پیشرانه 2 لیتر تنفس طبیعی در تریم اکو دینامیک، این کراس اوور جعبه‌ای مصرف سوخت 8.1 لیتر برای شهر را بر جای می‌گذارد که آن را به سومین خودرو کم‌مصرف لیست تبدیل کرده است. سول یکی از معدود کراس اوورهای ساب کامپکت بازار است که بدون سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و دارای گیربکس CVT h.

رتبه دوم: لکسس UX 200

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.1/6.3/7.1 لیتر در هر صد کیلومتر

این خودرو که کاملا تازه‌نفس است کوچک‌ترین شاسی‌بلند لکسس محسوب می‌شود و به دنبال فروش بالاست. UX از استایلی چشمگیر در ظاهر و کابین برده و نسخه اف اسپرت آن نیز در دسترس قرار گرفته است. یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر کم‌مصرف به همراه گیربکس CVT در این خودرو نصب‌شده است. اگرچه سیستم چهار چرخ محرک در مدل‌های هیبریدی این کراس اوور وجود دارند اما مدل بنزینی UX 200 از آن بی‌بهره است.

رتبه اول: نیسان کیکس

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 7.5/6.5/7.1 لیتر در هر صد کیلومتر

نیسان کیکس یک کراس اوور فوق جمع‌وجوری است که از تجهیزات ایمنی و رفاهی مناسبی سود می‌برد. این خودرو سریع‌ترین مدل حاضر در لیست نبوده و مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتر و گیربکس CVT شده است، اما مصرف سوخت خوبی دارد. این خودرو فقط به‌صور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =