آمیکو M2640

هم‌ترازی کشنده M2640 آمیکو را می‌توان در برخورداری این خودرو از ترمز Wabco هم یافت؛ ترمز قدرتمندی که در بسیاری از محصولات اروپایی به‌کار گرفته می‌شود. این در حالی است که ترمزهای این خودرو مجهز به سیستم‌های پیشرفته EBL، ASR و ABS هستند

به گزارش «اخبار خودرو»، در کنار تمام اما و اگرهای نوسازی و توقف تولید خودروهای تجاری به‎واسطه عدم واردات قطعات مورد نیاز این خودروها، هنوز هم هستند خودروسازانی که می‌توانند تولید را ادامه دهند و با به‌دست آوردن سهم در نوسازی ناوگان فرسوده، این طرح را به جریان بیندازند. در این میان باید آمیکو را ازجمله تولیدکنندگانی دانست که استمرار تولید را بارهاوبارها در شرایط دشوار ثابت کرده است.

حالا این خودروساز در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ کشور تولید خود را به حداقل رسانده‌اند، نه‎تنها خط تولید را متوقف نکرده بلکه در سگمنت‌های مختلف ازجمله پیکاپ و کشنده‌های سنگین، کار خود را پیش می‌برد. این خودروساز تجاری کشور به‎تازگی شرایط فروش کشنده 2640 خود را اعلام کرده است.

 به همین بهانه در ادامه نگاهی خواهیم داشت به محصول سنگین آمیکو و به بررسی مشخصات فنی و وجه تمایز آن نسبت‌به سایر محصولات بازار خواهیم پرداخت.

هم‌ترازی کشنده آمیکو با محصولات اروپایی

کشنده M2640 را به‌دلایل مختلفی باید رقیب بسیاری از محصولات موجود در بازار دانست که حالا در کنار چینی‌ها و همپای اروپایی‌ها در بازار پرتنوع کشور حضور دارد. شاید مهم‌ترین وجه‌ تمایز این کشنده با رقبای خارجی این باشد که شاسی و بدنه کشنده 2640 آمیکو در داخل تولید می‌شود. این در حالی است که کشنده M2640 آمیکو در رقابت قیمتی از هم‌رده‌های خود پیشی گرفته است و به نظر می‌رسد در روزهای پرتلاطم بازار کشور، بتواند جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد.

هم‌ترازی کشنده M2640 آمیکو را می‌توان در برخورداری این خودرو از ترمز Wabco یافت؛ ترمز قدرتمندی که در بسیاری از محصولات اروپایی به‌کار گرفته می‌شود. این در حالی است که ترمزهای این خودرو مجهز به سیستم‌های پیشرفته EBL، ASR و ABS هستند.

کشنده 2640 آمیکو همچنین به موتور 6 سیلندر با ظرفیت حدود 12 لیتر مجهز است و از استاندارد یورو3 بهره می‌برد. این موتور با گشتاور 1920 نیوتون‌متری، قابلیت تولید قدرتی معادل 400اسب‌بخار را دارد که با توجه به کالیبراسیون مناسب ضرایب دنده‎های گیربکس و دیفرانسیل، کشش مناسبی را در سربالایی‎ها برای خودرو ایجاد می‎کند. از سوی دیگر، موتور 2640 با سوخت نه چندان باکیفیت ایران سازگاری دارد و در مقایسه با محصولات یورو 5 و 6 اروپایی آلایندگی کمتری را وارد محیط زیست می‌کند.

کابینی برای رفاه رانندگان

گروه صنعتی آمیکو در کشنده M2640 خود توجه ویژه‌ای به رفاه راننده و طراحی کابین داشته است. از این رو، در کابین تمام‌فولادی این کشنده، یک فیلتر کویری و کولر تقویت شده برای کویر نصب کرده است تا پاسخگوی نیاز رانندگان این مناطق هم باشد. 

سیستم کامل گرمایش و سرمایش و صندلی‌های پنوماتیک و قابل تنظیم به چهار جهت تعبیه‌شده در این کابین، آسایش بیشتری را برای راننده و دیگر سرنشینان این خودرو به همراه خواهد داشت.

در اتاق دوجداره این کشنده که کاملا عایق‌بندی و ایزوله شده، دو تخت‌خواب در نظر گرفته شده است. از سایر تجهیزات و امکانات رفاهی در این کشنده آمیکو می توان به قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، جعبه‎ابزار و محفظه غذا، 6 عدد آینه، محفظه مدارک، 2 محفظه البسه راننده، رادیو و MP4 به علاوه USB، آینه هیتردار، سقف بلند دوجداره، چراغ مطالعه راننده، جعبه ابزار، بخاری درجا و سیستم کروز کنترل با سیستم بالابر برقی هیدرولیک کابین اشاره کرد.

فروش ویژه آمیکو M2640

گروه صنعتی آمیکو (ارس خودرودیزل) اعلام کرده است تعدادی از کشنده‌های سنگین M2640 خود را در مدت زمانی محدود و با شرایط ویژه به فروش خواهد رساند. در شرایطی که خودروسازان در تحویل محصولات پیش‌فروش‎شده خود با مشکل روبه‌رو هستند، باید این اقدام آمیکو را به فال نیک گرفت و از ورود کشنده‌هایی که امید نوسازی را زنده نگه می‌دارند، استقبال کرد. 

آمیکو تنها تولیدکننده‌ای است که توانست استانداردهای 85گانه را روی محصولات خود پیاده کند. همین موضوع می‌تواند گواهی بر سطح بالای انطباق محصولات آمیکو با استانداردهای کشور باشد.

براساس آن‎چه شرکت آمیکو اعلام کرده است، فروش کشنده‌های M2640 تنها از طریق نمایندگی‌های رسمی این شرکت در سراسر کشور انجام می‌شود. گفتنی است آمیکو به‎عنوان هدیه به خریداران این خودرو یک یخچال مسافرتی نیز هدیه می‌دهد. آمیکو 2640 در مدل صفر کیلومتر و با گارانتی 200هزار کیلومتر با قیمت 628میلیون تومان یعنی کمتر از قیمت یک کشنده اروپایی دست دوم به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =