بورس

درحالی‎که قرار بود قوانین بازار پایه فرابورس از خردادماه اجرایی شود، اما باتوجه به صحبت‎هایی که مطرح شد، سازمان بورس، اجرایی کردن این قوانین جدید را به تعویق انداخت

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران اندکی نزولی شد و نمادهای گروه خودرویی نیز همگی قرمزپوش شدند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، مهرکام پارس، زامیاد، لنت ترمز ایران، سایپا آذین، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه و الکتریک‎خودرو شرق منفی خوردند و در مقابل تنها قطعات اتومبیل ایران و سازه‎پویش مثبت شدند.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی، طی 28هزار و 306 نوبت معاملاتی، 257میلیون و 423هزار سهم به ارزش 129میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 28هزارو203 میلیارد تومان شد.

روزهای بسیار طلایی بازار

دیروز شاخص بورس تهران با کاهش اندک ۵۹ واحدی در تراز ۲۳۸هزار و ۱۶۰ واحدی ایستاد و شاخص هم‎وزن نیز به عدد ۵۷هزار و ۳۳۵ واحد رسید. همچنین روز گذشته در بورس تهران با دست‌به‌دست شدن بیش‌از ۳میلیارد و ۳۸۷میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۸۷هزار نوبت دادوستد، ارزش معاملات به بیش‌از ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

به‎رغم درجا زدن دیروز شاخص کل که به‎نوعی استراحت نماگر اصلی بازار سهام به‎شمار می‎آید، می‎توان گفت باتوجه به روندی که شاخص کل در روزهای اخیر در پیش گرفته، شاهد رکوردشکنی‎هایی هستیم که هیچ‎گاه در گذشته روی نداده است. به بیان دیگر بازار سهام روزهای بسیار طلایی را پشت سر می گذارد و سهامداران را به سودهای خوبی رسانده است.

اجرای قانون جدید بازار پایه؛ پرتابی یا پله‌ای؟!

درحالی‎که قرار بود قوانین بازار پایه فرابورس از خردادماه اجرایی شود، اما باتوجه به صحبت‎هایی که مطرح شد، سازمان بورس، اجرایی کردن این قوانین جدید را به تعویق انداخت. این در حالی است که باتوجه به حضور سه شرکت خودروساز ایران‎خودرو دیزل، سایپا دیزل و کرمان‎خودرو در این بازار، هرگونه تغییر و تحول در این رابطه برای صنعت خودرو از اهمیت ‎بسزایی برخوردار است.

در همین زمینه شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس درباره قانون جدید بازار پایه که گفته می‌شد این هفته قرار است در جلسه شورای عالی بورس بررسی شود، گفت: «این هفته در شورای عالی امکان دارد به دستور جلسه این موضوع برسیم که در این صورت درباره آن بحث خواهد شد.»

دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به این‎که احتمال بیشتر این است قانون جدید بازار پایه به‎صورت یک‎باره اجرایی شود یا به صورت پله‌ای، گفت: «باید نظر شورای عالی بورس را جویا شویم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =