پژو 2008

پژو 2008 از جمله خودروهای مونتاژی پرتقاضا در بازار است، مانند بسیاری دیگر از خودروهای مونتاژی افزایش 6 تا 8 میلیونی را تجربه کرده و به مرز 340‌میلیون‌تومان نزدیک‌تر شده است

به گزارش «اخبار خودرو»، عدم ثبات، اصلی‌ترین مشکل این روزهای اقتصاد کشور است، زیرا نبود نظارت کافی سبب شده است فروشندگان کالا به‌صورت کاملا سلیقه‌ای قیمت‌گذاری محصولات خود را انجام دهند. این موضوع در بازار خودرو نیز کاملا مشهود بوده و فروشندگان غیررسمی و دلال‌ها با اعمال سلیقه در قیمت‌گذاری خودرو سعی در برهم زدن ثبات و آرامش بازار دارند.

از آن‌جاکه هفته گذشته بازار روند نزولی به خود گرفت و بسیاری از خودروها کاهش چشمگیر قیمت‌ها را تجربه کردند، بسیاری از مصرف‌کنندگان و خریداران از خرید خود به منظور کاهش بیشتر قیمت‌ها دست کشیدند، این در حالی است که از ابتدای هفته جاری تاکنون نمودار قیمت‌ها با رشد همراه بوده و باردیگر بازار روند صعودی گرفته است.

طی روزهای گذشته بازار خودروهای مونتاژی بیش‌از هر بخش دیگر دچار نوسان قیمت شده است. زیرا علاوه‌بر کاهش تیراژ تولید، هزینه تولید نیز با افزایش همراه شده است. با نگاهی جدول قیمت‌ها در بازار آزاد متوجه می‌شویم قیمت بسیاری از خودروهای مونتاژی افزایش یافته است.

به‌عنوان‌مثال سوزوکی گراند ویتارا نسبت به روزهای ابتدایی هفته با افزایش 6‌میلیونی به بهای معاملاتی 525 میلیون تومان رسیده است. مزدا 3 نیز که اکنون توسط بهمن‌موتور به فروش نمی‌رسد، در بازار آزاد با افزایش 8میلیونی با قیمت 420میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود.

پژو 2008 از جمله خودروهای مونتاژی پرتقاضا در بازار است، مانند بسیاری دیگر از خودروهای مونتاژی افزایش 6 تا 8 میلیونی را تجربه کرده و به مرز 340‌میلیون‌تومان نزدیک‌تر شده است. همچنین سیتروئن C3 نیز که یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهای چند ماه اخیر بازار است، برای نسخه دارای گرمکن صندلی، بهایی حدود 367‌میلیونی و برای نسخه بدون گرمکن صندلی، بهای 362 میلیون تومانی را برای خود ثبت کرده است.

جک S5 اتوماتیک که طی چند ماه گذشته با رشد شدیدی مواجه شده است، روز گذشته با قیمت 308 میلیون تومان در بازار آزاد معامله شده، این در حالی است که قیمت مصوب این خودرو در خردادماه جاری 301میلیون‌تومان ازسوی کرمان‌موتور اعلام شده است. همچنین جک S3 به عنوان کراس‌اوور کوچک‌تر کرمان‌موتور، در بازار آزاد قیمتی معادل 209 میلیون تومان داشته که نسبت‌به روزهای گذشته نوسان چندانی را تجربه نکرده، این در حالی است که جک J4 باتوجه به افزایش قیمت مصوب از سوی شرکت، در بازار نیز افزایش نسبی را به خود دیده است. بر این اساس قیمت این سدان اقتصادی در بازار حدود 170 میلیون تومان تعیین می‌شود.

هاوال H2 که چند ماهی است از سوی بهمن‌موتور توقف فروش شده، این روزها در بازار آزاد قیمتی حدود 300 تا 305 میلیون تومان دارد. اما باتوجه به نوسانات اخیر، خریداران کمتر سراغ این خودرو می‌روند و درحال‌حاضر میزان تقاضا برای آن در بازار کاهش یافته است.

بسترن B30 نیز که یک سدان چینی اقتصادی است، قیمتی حدود 200 میلیون تومان دارد. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان و فروشندگان خودرو در بازار، پس از آغاز موج گرانی‌ها و افزایش قیمت خودروها، کیا سراتو آپشنال 2 لیتری، بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته و به گزینه‌ای محبوب در بازار تبدیل شده است.

در واقع این سدان کره‌ای گزینه‌ای معقول در بازه قیمتی 300‌میلیون‌تومان است که روز گذشته با افزایش 2 میلیون تومانی، به بهای معاملاتی 315 میلیون تومان نزدیک شده است. اما برخی خودروهای مونتاژی نیز نسبت‌به روزها قبلی کاهش اندکی را تجربه کرده‌اند.

به‌عنوان مثال چانگان cs35 نسبت به روز گذشته کاهش 3میلیونی را تجربه کرده و به قیمت 189 میلیون‌تومان رسیده است. همچنین هایما S5 توربو  با کاهش 4 میلیونی با بهای معاملاتی 278 میلیون تومان خرید و فروش شده است.

برلیانس H330 با موتور ارتقا یافته 1.6 لیتری و جعبه‌دنده اتوماتیک، قیمتی حدود 177 میلیون تومان داشته که نسبت‌به روزهای گذشته کاهش 2‌میلیون تومانی را تجربه کرده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =