کد خبر: 225434
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

هلدینگ خودروسازی جیلی به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین، قصد دارد با همکاری بخش شیمیایی کمپانی کره‌ای خندان یا همان ال‌جی شم (LG Chem) شرکت مشترک ۱۸۸ میلیون دلاری (۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوآن) را برای تولید باتری خودروهای برقی احداث کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بر طبق این قرارداد که روز چهارشنبه به امضا رسید، دو طرف سهم برابری در تاسیس کارخانه تامین باتری برای خودروهای برقی خواهند داشت. باوجوداینکه جزئیات این قرارداد منتشرنشده، اما جیلی به این موضوع اشاره نکرده که این کارخانه مشترک صرفا برای تامین محصولات برقی جیلی تاسیس شده یا امکان ارسال محصولات آن به سایر خودروسازان (اعم از چینی و غیر چینی) وجود دارد. اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که پس از اجرایی شدن این توافق، کارخانه مورداشاره به‌عنوان دومین تامین‌کننده باتری برای جیلی به‌حساب خواهد آمد.

گفتنی است که در ماه آپریل کمپانی ژجیانگ جیرون (Zhejiang Jirun Automobile Co) سرمایه یک میلیارد یوآنی را برای تاسیس کارخانه تولید باتری دریکی از شهرهای شرقی چین به نام هانگزو دریافت کرد.

جیلی قرار است از ماه آپریل تولید نخستین سدان جمع‌وجور تمام برقی خود تحت برند تازه تاسیس جئومتری را آغاز کند. البته این سومین محصول تمام برقی جیلی به‌حساب می‌آید.

این هلدینگ در ماه آپریل طی برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای اعلام کرد که قصد دارد تا ظرف ۲ سال آینده ۳۰ خودرو مختلف با پیشرانه‌های برقی عرضه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =