بازار خودرو

بازار خودرو که این روزها بیش‌از هر زمان دیگری به اتفاقات و حواشی واکنش نشان می‌دهد، طی روزهای گذشته وضعیتی آرام را پشت سر گذاشته و کمترین میزان نوسان را به خود دیده است.

  به عقیده برخی کارشناسان، این روند درصورتی می‌تواند تداوم داشته باشد که هیچ‌گونه سیگنال منفی از قبیل اعلام خبرهایی مبنی‌بر ناتوانی خودروسازان در تحویل خودروها و اعلام قیمت‌های غیرواقعی برای خودروهای پرتقاضا در بازار، به آن وارد نشود. درواقع باید گفت علت اصلی کم‌تحرکی بازار  به بالا رفتن تعداد فروشندگان و نبود خریدار کافی برمی‌گردد. به عبارت دیگر این موضوع به رکود در بازار دامن زده و باعث شده است نمودار قیمت برخی خودروهای داخلی روند نزولی به خود بگیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در حال حاضر تعداد خریدار در بازار کم است که همین موضوع باعث شده قیمت‌ها کاهش یابد. از سوی دیگر خریداران با بررسی بازار و تحلیل قیمت‌ها در ماه‌های گذشته، انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند و همین موضوع باعث می‌شود از خرید امتناع کنند. از طرفی کسانی که به امید کسب سود بیشتر خودروهای داخلی را با قیمت‌های غیرواقعی خریداری کرده‌ بودند، در حال حاضر با ضرری قابل توجه مواجه هستند و ناچار مجبور به فروش خودرو خود شده‌اند.

به عنوان مثال کسانی که پژو 206 تیپ 2 را در ماه‌های ابتدایی سال با قیمتی حدود 110میلیون تومان به امید کسب سود بیشتر خریداری کرده بودند، اکنون باید همان خودرو را با قیمتی حدود 80 تا 85 میلیون تومان به فروش برسانند.

به عقیده بسیاری از فعالان بازار، روند نزولی قیمت‌ها که چند هفته‌ای است آغاز شده، موجب تشدید رکود در بازار شده است، اما این بدان معنا نیست که این رکود ادامه‌دار خواهد بود. زیرا با نزدیک شدن قیمت‌ها به نرخ واقعی، باید شاهد جنبش و فعال شدن مجدد بازار باشیم. زیرا هرچه قیمت‌ها منطقی‌تر شود، میزان معاملات صورت‌گرفته در روز نیز افزایش می‌یابد.

با نگاهی به جدول قیمت‌ها در بازار در می‌یابیم از ابتدای هفته تاکنون قیمت بسیاری از خودروها تغییری نداشته و با کمترین میزان نوسان معامله شده است.

بر این اساس قیمت محصولات خانواده پژو در بازار به شرح زیر است:

پژو 405 بنزینی با قیمتی حدود 81 میلیون و 400 هزار تومان، پژو پارس با قیمت 102 میلیون تومان، پژو 207 جدید اتوماتیک با قیمت 169 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 105 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 2 با قیمت 85 میلیون و 300 هزار تومان معامله شده است.

همچنین آخرین نرخ معاملاتی برخی مدل‌های سمند به شرخ زیر است:

سمند LX با قیمت 86 میلیون تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز 88 میلیون و 800 هزار میلیون تومان، سمند سورن ELX ، 98 تومان خرید و فروش شده‌اند.

همچنین قیمت دنا پلاس 2 ایربگ نیز حدود 154 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز روز گذشته نوسان چندانی نداشتند و با حداکثر 500 هزار تومان کاهش، در بازار ارزش‌گذاری شده‌اند.

بر این اساس آخرین قیمت ثبت‌شده برای تیبا 2 حدود 58 میلیون و 500 هزار تومان، تیبا SX دوگانه‌سوز 58 میلیون و 700 هزار تومان و تیبا SX حدود 54 میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده است. همچنین سایپا 111 نیز روز گذشته با افزایش 500 هزار تومانی، با قیمتی حدود 50 میلیون و 300 هزار تومان به فروش رسید. سایپا 131 نیز با 45 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش شد. ساینا EX نیز در بازار آزاد قیمتی حدود 59 میلیون و 800 هزار تومان را برای خود ثبت کرده است.

از محصولات خانواده رنو نیز می‌توان به رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک اشاره کرد که قیمتی حدود 193 میلیون تومان و رنو ساندرو اتوماتیک نیز قیمتی حدود 182 میلیون تومان را برای خود ثبت کرده است. همچنین رنو تندر پلاس اتوماتیک نیز با قیمتی حدود 178 میلیون تومان به فروش رسید. همچنین قیمت رنو تندر 90 ایران‌خودرو نیز حدود 130 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

جدول قیمت خودروهای چینی پرتقاضا در بازار نیز نشان از بی‌تحرکی و ثبات قیمت‌ها دارد. بر این اساس روز گذشته قیمت اعلام‌شده برای جک S5 اتوماتیک در بازار آزاد حدود 299 میلیون‌تومان بوده است. همچنین جک S3 نیز با قیمتی حدود 207 میلیون تومان خریدوفروش شده است. چانگان CS35 اتوماتیک نیز با کاهش یک‌میلیونی به نرخ معاملاتی به 185 میلیون تومان رسیده است.

برلیانس H330 با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بهای معاملاتی 177 میلیون تومان رسیده است. همچنین برلیانس H220 دنده دستی نیز در بازار قیمتی حدود 100 میلیون تومان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =