شهردار تهران

شهردار تهران از هیات‌دولت برای پیوستن به پویش «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو» دعوت کرد. گویا شهردار تهران قصد دارد این کمپین را از خود طی دوران مدیریت شهری به یادگار بگذارد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شهردار تهران از اعضای هیات‌دولت برای پیوستن به پویش «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو» دعوت کرد. البته پیروز حناچی علاوه‌بر هیات‌دولت، از اقشار تاثیرگذار مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران هم دعوت کرده است تا به این کمپین بپیوندند. حناچی از جوان‌ترین وزیر دولت یعنی محمدجواد آذری‌جهرمی هم به‌طور ویژه خواسته است به این کمپین بپیوندد. پیوستن جهرمی به این کمپین باتوجه به حضور گسترده او در شبکه‌های اجتماعی و میزان اخبار بالایی که از او در رسانه‌ها منتشر می‌شود، می‌تواند در مطرح کردن بیشتر کمپین مورد نظر شهردار تهران کمک کند.

یادگاری حناچی برای پایتخت؟

منتقدان تیم شهرداری و مدیریت شهری که از سال 1396 در خیابان بهشت مستقر شدند، می‌گویند که این تیم برخلاف قبلی‌ها کارخاصی مانند افتتاح مترو یا بی‌آرتی برای تهران نداشته است.

شاید همین موضوع باعث شد وقتی حناچی به‌عنوان سومین شهردار از سال 96 به شهرداری برود، دستور کار خاصی برای رونق دوچرخه سواری در تهران داشته باشد. اگر مترو بیشتر به نام محسن هاشمی و خاندان هاشمی و بی‌آرتی به‌نام قالیباف شناخته می‌شود، شاید حناچی هم قصد دارد گسترش دوچرخه‌سواری در تهران را به نام خودش در تاریخ مدیریت شهری ثبت کند.

 به‌همین‌دلیل شهردار تهران از زمانی که سکاندار پایتخت شده است در «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو» شرکت می‌کند و با دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی به محل کار خود می‌رود. در اولین سه‌شنبه تابستان در سال ۹۸ هم دبیرخانه پویش «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو»  فعالیت خود را آغاز کرده است تا نشانه دیگری باشد بر عزم شهردار تهران برای ثبت این یادگار. این دبیرخانه مسئولیت راهبری برنامه‌های کمپین و ویژه برنامه‌های «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو» ازجمله هم‌رکابی اقشار مختلف و نخبگان را برعهده دارد.

 حناچی: دوچرخه سواری راهی برای رهایی است

حناچی می‌گوید  افرادی که به آمار سلامت مردم تهران دسترسی دارند، می‌دانند وضعیت سلامت شهروندان چندان مساعد نیست و شهروندان کلان‌شهرها با معضل افزایش بیماری‌های ناشی‌از سبک زندگی، آلودگی و ترافیک مواجه هستند، راه‌حل رهایی از این مشکلات نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی و گسترش مسیرهای پیاده و دوچرخه در شهرهاست.

وی درباره کمپین «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو» توضیح می‌دهد این یک حرکت نمادین است؛ قاعدتا شهروندانی که می‌توانند بهتر است برای حفظ سلامت خود و سایرین در تمام روزهای هفته از حمل‌و ‌نقل عمومی استفاده کنند.شهردار تهران ادامه می‌دهد: «امیدواریم شهروندان بدون خودروهای شخصی و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا دوچرخه تردد کنند تا ســـهم دوچــــــرخه در حمل‌ونقل شــــهرمان از کم‌تر از یک‌درصد ارتقا یابد.»

حناچی در ادامه با اشاره به اهداف خود از پیوستن به کمپین «سه‌شنبه‌های بدون‌خودرو» می‌گوید: «البته آنچه دنبال می‌کنیم صرفا دوچرخه‌سواری نیست؛ بلکه به دنبال تشویق مردم به استفاده از اشکال مختلف حمل‌ونقل عمومی و عدم استفاده از خودرو شخصی در ترددهای درون‌شهری هستیم.»

با این اوصاف می‌توان گفت دوچرخه سوار کردن مردم تهران بخشی از اهداف مدیریتی پیروز حناچی در شهر تهران است تا یک نقطه متمایز در کارنامه شغلی او ثبت شده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =