کد خبر: 225557
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تخفیف ۲۰ درصدی عوارض آزادراهی برای خودروهای پلاک عمومی «ع» خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر،خداداد مقبلی درباره میزان تعیین‌شده عوارض آزادراهی، تصریح کرد: مبلغ عوارض بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور برای آزادراه‌های دولتی و با مصوبه وزیر راه و شهرسازی برای آزادراه‌های بخش خصوصی تعیین شده است.

مقبلی با بیان این مطلب که سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی به شکل مطلوبی همه ترددها را رصد می‌کند، گفت: عوارض آزادراهی برای تمامی خودروها اعم از پلاک شخصی و پلاک عمومی که در آزادراه‌ها تردد دارند، در نظر گرفته شده است و همه مالکان خودروها باید نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای پلاک عمومی پرتردد

مقبلی درباره تخفیف در نظر گرفته شده برای خودروهای پرتردد، توضیح داد: برای اینکه عدالت اجتماعی برای کسانی که به‌طور همیشگی از آزادراه‌ها عبور می‌کنند، رعایت شده باشد، هم برای خودروهای پلاک شخصی و هم برای خودروهای پلاک عمومی پرتردد، تخفیف‌هایی اعمال خواهد شد.

او در توضیح اینکه تخفیف به چه گروه‌هایی تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: برای خودروهایی که بیشتر از ۴۰ بار در یک ماه از آزادراه عبور کرده باشند، ۳۰ درصد تخفیف پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: همچنین در گروه خودروهای پلاک عمومی، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تصویب شده است.

جریمه نکردیم / پرداخت عوارض انباشته شده پلاک عمومی‌ها

مقبلی با بیان این مطلب که خودروهای پلاک عمومی و سنگین که از بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته تا امروز در آزادراه‌ها تردد داشته‌اند، برای عدم پرداخت عوارض، جریمه نشده‌اند، تصریح کرد: توصیه می‌کنیم هموطنان عزیزمان برای اینکه مشمول مالیات تأخیر نشوند، هرچه سریع‌تر عوارض خود را بپردازند و در انتظار دریافت پیامک نباشند.

خودروهای پلاک عمومی و خودروهای سنگین شامل کامیون، کامیونت، تریلر، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی ون‌ها و … از زمان اجرای طرح آنی‌رو تا به امروز عوارضی پرداخت نکرده‌اند. اما قرار است به زودی مبلغ عوارض آن‌ها اعلام شود.

به گفته او، خودروهای پلاک عمومی و سنگین از زمان اعلام شده یا زمان دریافت پیامک، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا عوارض خود را بدون جریمه و افزوده، بپردازند.

مقبلی درباره شیوه استعلام مبلغ عوارض آزادراهی برای مالکان خودروهای سنگین، گفت: خودروهای پلاک عمومی نیز مانند سایر خودروها می‌توانند برای استعلام عوارض آزادراهی به وب‌سایت آنی‌رو مراجعه کنند و یا از طریق اپلیکیشن‌های معرفی‌شده و یا حضور در کیوسک‌های اطلاع‌رسانی آزادراهی از میزان عوارض انباشته خود باخبر شوند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره تخفیف‌های احتمالی یا برنامه‌های ویژه برای مالکان خودروهای پلاک عمومی که باید مبلغ بالایی پرداخت کنند، گفت: تلاش می‌شود راهکارهایی در سیستم دیده شود تا مردم برای پرداخت عوارض آزادراهی با مبلغ بالا، متحمل فشار مالی نشوند.

زمان واقعی برای پرداخت به موقع عوارض آزادراهی

به گفته مقبلی بر اساس مصوبه‌ای که به تأیید وزارت راه و شهرسازی رسیده است، مبلغ عوارض با توجه به زمان پرداخت آن محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به مالکان خودرو این است که نهایتاً تا ۴۸ ساعت پس از تردد در آزادراه عوارض خود را بپردازند چرا که تنها در این صورت است که جریمه و یا افزایش مبلغ شامل حال‌شان نخواهد شد.

مقبلی افزود: اگر عوارض پس از ۴۸ ساعت پرداخت نشده باشد، تا دو هفته از لحظه تردد در آزادراه، باید مبلغی معادل عین عوارض به اضافه ۲۰ درصد همان مبلغ را بپردازند.

به گفته او در صورتی‌که پرداخت عوارض بیشتر از دو هفته تأخیر داشته باشد، علاوه بر مبلغی معادل عین عوارض به اضافه ۲۰ درصد، ماهیانه دو درصد از مبلغ عوارض به‌صورت روزشمار نیز به مبلغ پرداختی‌شان افزوده خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال سهرابی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    2 0
    بنده عوارضم رو از اپلکیشن تاپ پرداخت کردم دوباره همان عوارض را ثبت کردن که پرداخت کنم.در ضمن یه رفت و برگشت باز تهران به پرند را در یک روز چهار بار زدن .زنگ هم زدم میگن مدرک بیار یا عکس پرداختیهای عوارضی.کلا هیچکس راضی نیست .سیستم خطا داره.فقط هم بدجوری به نفع عوارضی میزنه .خطای سیستم اونوریه اینوری اصلا نیست
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 0
    خدا از شما نگذرد من کلا ۱۰ بار تهران رفتم ۲۳ هزار یک بار ۱۲ هزار یک بار پرداخت کردم ۴۰ هزار هم جریمه امده خدا لعنت کند مردم ازار رو
  • المیرا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    خدا لعنت کنه باعث و بانی این مسخره بازیا رو، مهلت 48 ساعته! دولت الکترونیک! همیشه سیستم قطعه! آخه شما چقدر پیشرفت کردین که از مردم انتظار دارین 48 ساعته پرداخت کنند و بعدش هم فوری 50 هزار تومن جریمه میکنین. آقا یک نفر فراموش میکنه پرداخت کنه یک نفر فرصت نمیکنه یک نفر بلد نیست الکترونیکی پرداخت کنه. خود پلیس راهور وقتی جریمه میکنه 48 ساعت طول میکشه در سیستم ثبت بشه! بعد انتظار دارند مردم 48 ساعته عوارض پرداخت کنند خنده داره آیندگان فقط به حماقت ما خواهند خندید
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    5 0
    این چه مسخره بازی شده همش جریمه جریمه الکی
  • زرتشت IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    4 0
    مبالغ کمتر از ۱۰ و یا حتی کمتر از ۵ هزارتومنی با هیچ شیوه ای قابلِ پذداخت نیست. مثلا من کارت بانک ملت دارم و زیر ۱۰ هزار تومن نمیشه واریز کرد. حالا تنها راه تهیه کارتِ عوارض جاده ای است. که شاید من مایل نباشم مبلغی بیشتر در تنخواه و حسابِ دیگران داشته باشم. حالا نمیشه با بانکها گفتگو کنید و این مشکل برطرف بشه؟
  • ابراهیم شمس IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    4 0
    من در تاریخ پنجم آبان از تهران رفتم ساوه و برگشتم الان دیروز خلافی گرفتم در اون روز ۴ تا خلافی ۴۰٨۰۰ تومن برای نپرداختن عوارض از طریق دوربین ثبت شده این یعنی چه ؟؟؟
  • حامد IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 1
    من عوارضو پرداخت کردم بعد چند روز مبلغ ۴۰۸۰۰تومان جریمه اومده.این چه قانونیه.اگر قراره پرداخت کنیم وباز هم جریمه بشیم چه معنی میده که پرداخت کنیم.خدا ازتون نگذره.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    خدا ازتون نگذره یدفعه بگید حقوقتونو از ما میخوایید دیگه این بازیا چیه
  • محمد صامتی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    2 0
    سلام. قضیه چیه که انقدر سریع جریمه میاد برات. چند روز میگذره از عبورت از عوارضی، سریع جریمه چهل تومنی میاد برات. در صورتی که هنوز مبلغ عوارض ننشسته توی حساب که بخوایم پرداخت کنیم
  • مهدی رستمی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    تو را بخدا با مردم این طور رفتار نکنید و در رفتارتان عقل و انصاف را در نظر بگیرید .فرض کنید بنا بر دلایل ذکر شده در نظرات مردم و هر دلیل دیگری،این عوارض دیر پرداخت شد در این صورت باید جریمه با اصل مبلغ عوارض تناسبی داشته باشد نه اینکه جریمه چهل برابر اصل باشد.در هیچ کشوری در کره زمین با مردمش این طور زورگویانه برخورد نمی کنند.اگر راهی برای برطرف کردن یا کاهش این جریمه ها وجود دارد شما را قسم به پدرانتان راهنمایی کنید.
  • بیژن IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    من هر بار پرداخت کردم ولی الان میبینم ده تا جریمه چهل هزار تومنی شدم،من راضی نیستم این پول از گلوی شماها پایین نمیره مطمعن باشین
    • وحید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      من بدلائل زیادی مجبورم ماهانه حداقل 10 تا 15 بار بین تهران و پرند تردد داشته باشم . و سعی کردم عوارض بزرگراهی را قبل از کذشتن مبلغ از مرز 30هزار تومان بپردازم و متاسفانه همه مطالبی را که دوستان گفتند نیز کاملا درسته . ضمنا من بلافاصله بعد از دریافت پیامک عوارض را پرداخت کرده ام وکلیه جریمه های من مربوط به زمانی است که حتی یک پیامک هم دریافت نکردم و منتظر تجمیع مبلغ عوارض و سپس پرداخت آن بوده ام . انصافا تجدید نظر کنید .
  • مسعوذ IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    کف گیرشون به دیگ رسیده چاقو دست گرفتن هم ازگوشت میبرن هم ازاستخوان کجای دین اسلام نوشته واسه 7500قبض جریمه 91هزارتومنی بنویسن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =