کد خبر: 225587
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
تویوتا یاریس

تویوتا یاریس یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه مجهز به سیستم متغیر زمان‎بندی سوپاپها (VVTI) دارد که ۱۰۶ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور در دقیقه تولید می‎کند.

ایرتویا نمایندگی محصولات شرکت تویوتا در ایران برعهده دارد. تویوتا یاریس در مدلهای هاچ بک و سدان وارد بازار ایران شده است. تیوتا یاریس به عنوان یک خودروی شهری شناخته شده و در دو نسخه خاورمیانه و اروپایی به بازار خودرو ایران راه یافت. تویوتا یاریس هاچ بک هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارکرد خودروی خوبی است.

موتور خودرو

 تویوتا یاریس یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه مجهز به سیستم متغیر زمانبندی سوپاپها (VVTI) دارد که ۱۰۶ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور در دقیقه تولید میکند.

گیربکس آن ۴ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک قدیمی میباشد. وزن خالص تویوتا یاریس ۲۰۱۰ کیلو گرم است و با کمک موتور خوب آن در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

حجم باک این خودرو ۴۲ لیتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر است. ابعاد خودرو شامل: ۳۹۰۰ میلی متر طول، ۱۶۹۵ میلی متر عرض و ۱۵۲۰ میلی متر ارتفاع است.

 طراحی داخلی

مواد استفاده شده در ساخت داشبورد پلاستیک خشک و نامرغوب است؛ اما طراح ژاپنی به شکلی هنرمندانه نمای با کیفیت را در داشبورد این خودرو ایجاد کرده است به گونه‌ای که در نگاه اول یک داشبورد با کیفیت و خوش تراش با چرم دوختی به نظر میآید. همچنین جنس مواد استفاده شده در تودریها پلاستیک خشک بوده و خطوط موازی روی آن قرار دارد که از قالب گیریهای شبیه به دوختنی به وجود آمدهاند. جای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب مناسب است و صندلیهای اسپرت خودرو بسیار راحت بوده به طوری که در سفرهای طولانی خستگی نمیآورد. خودرو دید خوبی به جلو و اطراف به دلیل ارتفاع بلند صندلی‌های جلو دارد. صندلیهای عقب به نسبت ۶۰/ ۴۰ قابلیت تا شدن دارند و به این ترتیب حجم صندوق عقب افزایش پیدا میکند. فناوریهای به کار رفته از جمله: نمایشگر لمسی ، بلوتوث ، سیستم صوتی با چهار بلندگو و.... برای نسل جوان جذاب هستند.

امکانات رفاهی

از آپشنهای خودروی  تویوتا یاریس در نمای ظاهری میتوان به: چراغهای هالوژنی، مه شکن جلو، تنظیم برقی آینه‏ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، شیشه دودی عقب، آنتن مخفی در شیشه عقب اشاره کرد. آپشن‏های این خودرو در نمای داخلی شامل: سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی، سیستم فرمان دارای قدرت کمکی الکتریکی، سیستم صوتی با قابلیت پخش ۳ mpو cd و ورودی usb وaux ، روکش پارچهای صندلیها، صندلی عقب تاشو، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور دنده عقب، بلوتوث، فرمان‌هیدرولیک، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو، دکمههای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی غربالک فرمان، سیستم ورود بدون کلید و ریموت کنترل میشود.

 تویوتا یاریس هاچ بک شهری کارآمد با هندلینگ و کیفیت سواری خیلی خوب است که گیربکس آن هوشمند بوده و سریع دنده معکوس عوض میکند و تمام این موارد آن را به یک خودرو کارآمد تبدیل کرده است.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خود را به شما میرود برای خرید و فروش خودرو  تویوتا یاریس 2015 به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =