کد خبر: 225619
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
فرنالدو آلنسو

فرناندو آلونسو باز هم عنوان کرد که دوران حضور وی در فرمول یک تمام شده و دلش برای این ورزش تنگ نشده است و حضور در رشته‌های دیگر موتوراسپرت او را به درجه‌ای از توانایی رسانده که قبلا آن را تجربه نکرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، قهرمان دو دوره جهان فصل قبل از فرمول یک خداحافظی کرد و تمرکز خود را روی مسابقات جهانی استقامت (WEC) و ۲۴ ساعته لمانز گذاشت که توانست طعم شیرین قهرمانی در آن‌ها را نیز بچشد.

او شانس خود را در مسابقات ایندی ۵۰۰ نیز امتحان کرد اما به دلیشل مشکلات متعدد و عجیب ماشین مک‌لارن نتوانست به جمع ۳۳‌راننده برای تعیین خط برسد و ۳۴ ام شد.

با پایان یافتن مسابقات استقامت حالا دنیای موتوراسپرت منتظر اعلام بعدی آلونسو است که فرمول یک نخواهد بود.

وقتی از او درباره دل‌تنگی و بازگشت به فرمول یک پرسیده شد، گفت: «نه خیلی. فصلی که داشتم بهتر از آن چیزی بود که تصورش را می‌کردم. اینکه بتوانم تلاش کنم و خود را به سطحی برسانم که قبلا نداشتم خیلی مرا خوشحال کرده است.»

فرناندو برای تیم سابق خود و عملکردش بسیار خوشحال است. در گرندپری اتریش نوریس ششم و ساینز هشتم شدند. البته هردو راننده به وسیله برنده مسابقه یعنی ورشتپن لپ شدند.

او گفت: «فوق‌العاده بود. این همان چیزی بود که انتظارش را داشتم. تیم قوی بوده و هست و خواهد بود و در مسیر درست گام برمی‌دارد. امیدوارم بتوانیم رده چهارم سازندگان را کسب کنیم. امیدوارم نتایج بهتری همچنان در راه باشند هرچند که دو بار ششمی و لپ شدن توسط نفر اول برای این ورزش اصلا خوب نیست.» البته ایندیاناپولیس باید منتظر حضور مجدد فرناندو آلونسو باشد، چه سال بعد و چه سال بعد از آن، چرا که وی قصد کسب تاج سه گانه را دارد و تسلیم نخواهد شد.

تاج سه‌گانه موتوراسپرت شامل برنده شدن در گرندپری موناکو، پیروزی در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز و ایندی ۵۰۰ است. فرناندو دو پیروزی در گرندپری موناکو و حتی دو پیروزی در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز دارد اما هنوز در مسابقه ایندی ۵۰۰ پیروز نشده است.

در سال ۲۰۱۷ نقص موتور هوندا و در سال ۲۰۱۹ نیز مشکل ماشین مک‌لارن مانع از این امر شدند.

فرناندو گفت: «قصد تسلیم شدن ندارم و بازهم تلاش خواهم کرد. در ورزش وقتی موفقیت خاصی می‌خواهید باید بارها و بارها و بارها تلاش کنید و شکست بخورید تا بتوانید به آن برسید. مثلا خود من بیش از ۳۰۰ مسابقه در فرمول یک داشتم تا بتوانم ۳۲ پیروزی کسب کنم یا رئال مادرید با تاریخچه بیش از صد سال خود توانسته ۱۳ جام لیگ قهرمانان اروپا کسب کند و به پر افتخارترین تیم تبدیل شود.»
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =