کد خبر: 225688
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
هوندا آکورد

کیفیت ساخت و دوام فنی بالا هوندا آکورد هزینه‌های سرویس‌های دوره‌ای نگهداری سالیانه خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است. تا جایی که در بازارهای جهانی کمتر از هزار دلار در سال برای این خودرو هزینه خواهید کرد

هوندا آکورد یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خانوادگی در جهان است. این خودرو ژاپنی به دلیل ویژگی‌های مناسبی که دارد توانسته تا نظر بسیاری از خانواده‌ها را در سراسر جهان به دست آورد و به یک حریف تأثیر گذار در بازار سدان های سایز متوسط جهان تبدیل شود. 9 نسل از این خودرو در طی سال‌های طولانی وارد بازار رقابتی این دسته شده است و فیس لیفت نسل نهم آن آخرین نسل این خودرو در ایران است. خودروهای هوندا شاید در ایران چندان شناخته شده نباشد؛ اما با وجود محصولات پرطرفداری همانند آکورد، هوندا به یکی از پرفروش‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شده است.

همانطور که اشاره کردیم وضعیت فروش هوندا آکورد در بازارهای جهانی خوب و ایده آل است؛ اما در ایران شرایط این خودرو اصلاً خوب نیست. حدود 20 سال بعد از آن که هوندا آکورد در دهه 90 میلادی وارد ایران شد و توانست محبوبیتی در بین بخشی از مردم ایران به دست آورد، در سال 2013 نسل 9 این خودرو وارد ایران شد. خودرویی با کیفیت ساخت بسیار بالا، ایمنی فوقالعاده، دوام فنی کم نظیر، فضای کابین مناسب و امکانات کافی که در هوندا آکورد وجود دارد، می‌توانست در ایران به یکی از محبوب‌ترین خودروها تبدیل شود. با این حال شرایط واردات این خودرو هیچگاه خوب نبود و آن قدر با محدودیت‌ها و کمبودها همراه شد تا کمتر کسی به سراغ گزینه خرید هوندا آکورد برود. اگر شما جزو معدود افرادی هستید که امکان خرید هوندا آکورد را دارید، این مقاله می‌تواند شما را با وضعیت قطعات و هزینه‌های نگهداری از این خودرو ژاپنی بیشتر آشنا کند. با ما همراه باشید.

هوندا آکورد، یکی از کم خرج ترین سدان های خانوادگی جهان

اگر نگاهی به ویژگی‌های مثبت هوندا آکورد داشته باشیم قطعاً یکی از آن‌ها کم خرج بودن و استهلاک پایین این خودرو است. کیفیت ساخت مثال زدنی هوندا آکورد همانند سایر خودروهای ژاپنی در یک پله بالاتر از خودروهای کره‌ای قرار می‌گیرد. هر چند فاصله این کیفیت در طی سال‌های اخیر بسیار کم شده است؛ با این حال دوام فنی و استهلاک بسیار پایین هنوز هم خودروهای ژاپنی را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کنند. در لیست کم خرج ترین خودروهای جهان، هوندا آکورد جزو 10 خودرو اول قرار دارد. در کنار سایر گزینه‌های که همگی از محصولات ژاپنی بازار هستند. هوندا بعد از تویوتا کمخرجترین خودروهای جهان را تولید می‌کند. علاوه بر این تا به حال گذارش خاصی نه از ایران و نه از سایر نقاط جهان در مورد مشکلات فنی گسترده در هوندا آکورد ثبت نشده است. یکی از موضوعاتی که بازار خرید و فروش هوندا آکورد را در سراسر جهان پرطرفدار کرده است، دوام فنی بالای آن است.

وضعیت خدمات پس از فروش هوندا آکورد در ایران

کیفیت ساخت و دوام فنی بالا هوندا آکورد هزینه‌های سرویس‌های دوره‌ای نگهداری سالیانه خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است. تا جایی که در بازارهای جهانی کمتر از هزار دلار در سال برای این خودرو هزینه خواهید کرد. وجود مراکز متعدد خدمات پس از فروش یکی از ویژگی‌های هوندا است. اما زمانی که در ایران قصد خرید هوندا آکورد را داشته باشید شرایط کمی تغییر می‌کند. وضعیت خدمات پس از فروش برای این خودرو در ایران افتضاح است. شرکت وارد کننده هوندا آکورد اصلاً وضعیت خوبی ندارد و اکثر خریداران خودرو به همین دلیل با مشکلاتی رو به رو شده‌اند. به این ترتیب اگر قصد خرید هوندا آکورد را دارید باید انتظار شرایط سخت خدمات پس از فروش را داشته باشید. موضوعی که سبب می‌شود یکی از کم خرج ترین خودروهای جهان در ایران هزینه‌های نگهداری زیادی داشته باشد.

وضعیت قطعات هوندا آکورد

هرچقدر تعداد یک خودرو در خیابان‌ها بیشتر باشد معمولاً وضعیت قطعات آن نیز بهتر است و از این لحاظ شرایط بهتری نسبت به رقبا پیدا می‌کند. فروش هوندا آکورد در سراسر جهان از 1 میلیون دستگاه در سال نیز عبور می‌کند اما در ایران آن قدر کم است که شرکت‌های بسیار کمی به فکر واردات قطعات یدکی این خودرو به ایران هستند. از طرفی قیمت هوندا آکورد از 900 میلیون تومان نیز عبور کرده است. به این ترتیب قیمت قطعات یدکی آن نیز چندین برابر شده است. در چنین شرایطی قطعات هوندا آکورد کمیاب و بسیار گران قیمت هستند و کار را برای صاحبان این خودرو کمی مشکل کرده‌اند. هر چند شما با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید تعدادی آگهی برای فروش قطعات هوندا آکورد بیابید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =