تحقیق جامعی که توسط نیویورک‌تایمز صورت گرفته نشان می‌دهد کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره شمالی چگونه به مرسدس‌بنزهای ضدگلوله‌ خود دست یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از آنکه رهبر کره شمالی در برخی دیدارهای مهم خود با چندین مرسدس‌بنز اس کلاس دیده شد، آسوشیتدپرس در ماه آوریل با دایملر تماس گرفت تا از چگونگی دست‌یابی او به این خودروها آگاهی یابد. این خودروساز آلمانی اعلام کرد از این کار اطلاعی نداشته و اساسا به خاطر تحریم‌ها اجازه‌ فروش این مدل خودرو را به کره‌ شمالی ندارد.

البته حالا می‌دانیم که این خودروها چگونه به دست کیم‌جونگ‌اون رسیده‌اند. این تحقیق در بندری در روتردام هلند شروع شده؛ جایی که یک‌جفت مرسدس‌بنز ضدگلوله داخل یک کشتی قرار گرفته‌اند.

پس از 41 روز حضور در دریا، این خودروها به چین رسیده و سپس با یک کشتی دیگر به ژاپن رفته و پس از آن هم به کشتی دیگری منتقل شده و به کره جنوبی رسیده‌اند.

این کشتی در بندر کره جنوبی خودروها را به یک کشتی روسی تحویل داده است. این کشتی روسی نیز پس از تحویل گرفتن محموله، تمامی دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده و آخرین بار در روسیه دیده شده است.

در همان روز که خودروها به روسیه رسیده‌اند دو فروند هواپیما از کره شمالی به این کشور رفته‌اند تا ظاهرا خودروها را تحویل بگیرند. رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند آنچه باعث نگرانی می‌شود استفاده‌ کره شمالی از شبکه‌ کشتیرانی پیچیده برای واردات مایباخ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =