کد خبر: 225815
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
ایساکو

ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو همه‌ساله براساس الزامات دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، در سال 1397 این ارزیابی در سطح 45 شرکت خودرویی انجام شد که نتایج آن توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌تازگی منتشر شده است.  مدل ارزیابی خدمات پس از فروش براساس ارزیابی چهار حوزه اصلی بنا نهاده شده است.

ارزیابی نظام مدیریتی شرکت خدمات پس از فروش (ضریب وزنی 5/44 درصد)، ارزیابی نمایندگی‌های مجاز (ضریب وزنی 5/17 درصد)، ارزیابی میزان رضایتمندی مشتریان (ضریب وزنی 33 درصد) و ارزیابی رضایت مدیران نمایندگی‌ها از عملکرد شرکت عرضه‌کننده خودرو (ضریب وزنی 5 درصد). حال با گذشت چند روز از انتشار نتایج گزارش، هریک از شرکت‌های حاضر در ارزیابی از منظری خود را برتر و متمایز معرفی می‌کنند.

اما باید دید این تحلیل‌ها تا چه اندازه با واقعیت انطباق دارد. همان‌گونه که در بالا اشاره شد، ارزیابی خدمات پس از فروش شامل چهار رکن اساسی است که بر این اساس در سال 1397 در بخش خودروهای سبک، در حوزه نظام مدیریتی شرکت ایساکو، در حوزه نمایندگی‌های مجاز شرکت پارس‌خودرو و در حوزه رضایتمندی مشتریان و رضایت نمایندگی‌ها از عملکرد واسطه خدمات، شرکت جهان‌نوین‌آریا مقام اول را به خود اختصاص دادند.

همین‌طور در بخش خودروهای سنگین، در حوزه نظام مدیریتی شرکت بهمن‌دیزل، در حوزه نمایندگی‌های مجاز شرکت زامیاد نیمه‌سنگین، در حوزه رضایتمندی مشتریان شرکت آذهایتکس و در حوزه رضایت نمایندگی‌ها از عملکرد واسطه خدمات، شرکت ماموت‌دیزل مقام اول را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =