کد خبر: 225835
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
چین

بسیاری از خودروسازان جهانی نسبت به حجم تولید خودروسازان کشور چین نگران هستند و باتوجه به تحقیقات بازاری انجام شده احتمالا قطعه‌سازانی که وظیفه تامین قطعات خودروهای چینی را برعهده گرفته‌اند، بیشترین ضربه را از کاهش یک رقمی فروش خودرو نسبت به سال ۲۰۱۸ را متحمل خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، طی ۱۲ ماه گذشته فروش در بزرگترین بازار خودرو جهان روند کاهشی داشته و باتوجه به کاهش تقاضا در این بازار، این روند احتمالا برای دومین سال پیاپی ادامه پیدا خواهد کرد.

خودروساز دو رگه ایتالیایی-آمریکایی FCA یا فیات-کرایسلر روز چهارشنبه هفته قبل اعلام کرد که پیش‌بینی آنها برای بازار چین افت ۴ درصدی حجم بازار نسبت به سال قبل است. 

مشکل بازار خودرو چین ضعیف شدن اقتصاد و مشکلات تجاری با ایالات‌متحده است که در نهایت باعث شده مصرف‌کننده نهایی هزینه آن را بپردازد. تشدید کننده این مشکلات،‌ سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای آلایندگی است که دولت چین خودروسازان را موظف کرده تا پایان سال جاری میلادی با آنها هماهنگ شوند. همین موضوع باعث شده که چندی از تولیدکنندگان نتوانند برخی از محصولات خود را در بازار به مشتری پیشنهاد کنند.

این روند راه را برای قطعه‌سازانی که تامین خط مونتاژ این خودروها را برعهده داشته‌اند بدتر می‌کند و به همین خاطر بزرگترین تامین‌کنندگان دنیا نسبت به کل صنعت خودرو چین بدبین شده و حتی پیش‌بینی‌های ضعیف‌تری نسبت دیگر فعالان ارائه می‌کنند.

کوین کلارک مدیرعامل کمپانی Aptiv از بزرگترین تامین‌کنندگان دنیا گفت: « در شرایطی به سر می‌بریم که آینده کاملا مبهم است.» شرکت او قطعات پیشرفته ایمنی برای راننده را تولید می‌کند.

کلارک به این نکته اشاره می‌کند که انبار خودروسازان چینی در حال حاضر پر از قطعات است و آنها علاقه‌ای به انجام سفارش جدید ندارد. به همین خاطر او پیش‌بینی می‌‌کند که طی سه ماه آتی فروش خودرو در چین افت ۱۵ درصدی داشته باشد و حجم کلی فروش سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کمتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =