ماره‌گذاري نخستين سري از توليدات خودرو سواي هنتنگ ايکس 7

شرکت صنایع تولیدی عظیم‌خودرو، روز دهم مرداد ماه جاری طی مراسمی در نمایندگی مرکزی این شرکت واقع در کیلومتر 9 جاده مخصوص تهران- کرج، روند شماره‌گذاری نخستین سری از تولیدات خودرو سوای هنتنگ ایکس 7 را آغاز کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران این شرکت و مشتریان خودروهای هنتنگ و فوتون برگزار شد، بیش از 60 دستگاه خودرو هنتنگ ایکس 7 و بیش از 60 دستگاه فوتون ساوانا پلاک و به مشتریان تحویل داده شد.

در این مراسم علاوه بر تحویل خودروهای هنتنگ به‌صورت پلاک شده به مشتریان، تقدیر و تکریم ویژه‌ای از مشتریان این شرکت نیز صورت گرفت به طوری که مدعوین به صرف ناهار رفته و پس از آن به‌صورت نمادین کارناوالی از خودروهای هنتنگ ایکس 7 و فوتون ساوانا تشکیل و مسیری از پیش تعیین شده را به سمت دریاچه چیتگر پیمودند.

لازم به ذکر است که با توجه به اخذ مجوزهای لازم جهت دریافت پلاک ملی، روند شماره‌گذاری خودروهای هنتنگ ایکس 7 و فوتون ساوانا تا پایان سال بدون هیچ‌گونه مشکلی برقراراست و پس از عرضه هر سری از تولیدات برندهای مذکور، بلافاصله فرآیند امکان شماره‌گذاری و دریافت پلاک ملی آن‌ها انجام خواهد شد بنابراین مشتریان هیچ‌گونه نگرانی بایت تحویل خودروهای خود بدون پلاک نداشته باشند. زیرا از این پس تمامی خودروهای تولید شده توسط این شرکت به‌صورت پلاک شده به مشتریان تحویل خواهد شد.

با کیفیت ترین خودروهای مونتاژی 

هنتنگ X7 و X5 دو محصول از شرکت عظیم‌خودرو هستند که با عمق داخلی‌سازی 14 درصد و با چشم انداز 60 درصد توانسته‌اند تائیدیه استانداردهای 85گانه اروپا را برای اولین‌بار در ایران در بین خودروهای ساخت داخل دریافت کنند.

از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این خودرو به‌عنوان لوکس‌ترین خودرو تولید داخل، می‌توان به طراحی به‌روز و متمایز از سایر رقبای تولیدی داخل موجود در بازار اشاره کرد، بهره‌مندی از موتور قدرتمند دو لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر، جعبه‌دنده اتوماتیک 6 دنده سرعته دوکلاچه، ترمزهای دیسکی خنک‌شونده مجهز به سیستم‌های ABS، EBD، ESC و ...، سقف پاناروما، نمایشگر هدآپ دیسپلی جهت نمایش اطلاعات موردنیاز راننده، 6 عدد کیسه‌هوای راننده، سرنشینان و کیسه‌هوای جانبی و همچنین تست 5 ستاره کرش که نشانگر امن ترین خودرو ساخت داخل است از جمله ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود.

این شرکت همچنین در سال 97 محصول فوتون ساوانا را که یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرودی موجود و تنها خودرو تولیدی مجهز به شاسی مستقل در کشور بود به بازار معرفی و عرضه کرد. از نکات مثبت خودرو مذکور می‌توان به بهره‌مندی از پیشرانه دو لیتری قدرتمند و جعبه‌دنده اتوماتیک ZF آلمان جهت عملکرد بهتر در آفرود اشاره کرد. 

ساوانا، تنها آفرودر قدرتمند بازار 

اگر بخواهیم به بررسی شاسی‌بلندهای چینی که قابلیت آفرودی نیز دارند بپردازیم، باید به تنها گزینه موجود بازار یعنی فوتون ساوانا اشاره کنیم که توسط شرکت صنایع تولید عظیم‌خودرو تولید و عرضه می‌شود.

در واقع این خودرو به دلیل داشتن مشخصات فنی قابل قبول از جمله شاسی مستقل، پیشرانه توانمند مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ و طراحی ظاهری قابل قبول، می‌تواند از پس نیازهای قشر علاقه‌مند به رشته ورزشی آفرود برآید.

فوتون ساوانا که سال گذشته در نمایشگاه خودرو مشهد به‌صورت رسمی رونمایی و معرفی شد، چند ماهی است که از خط تولید این شرکت در بروجرد خارج شده و به دست مشتریان رسیده است.

این خودرو در حال حاضر قوی‌ترین شاسی‌بلند تولید داخل بوده که با بهره‌گیری از شاسی‌ مستقل، قابلیت‌های آفرودی فراوانی را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد.  کمپانی فوتون یکی از زیر مجموعه‌های برند بایک محسوب می‌شود که از نظر قدمت، این خودروساز از پیشینه طولانی برخودار است.

فوتون در بخش‌های مختلف از قبیل خودروهای سواری، تجاری سنگین کشاورزی و غیره فعالیت دارد. این شرکت همچنین در بحث بین‌الملل دارای سابقه‌ای درخشان است. چرا که در حال حاضر با کمپانی‌های مطرح و نام‌آشنا نظیر دایملر بنز مشارکت دارد.

ساوانا یکی از محصولات شاسی‌بلند این شرکت چینی محسوب می‌شود که در برخی از کشورها با نام تاپ‌لند عرضه می‌شود. در خصوص مشخصات فوتون ساوانا باید به پیشرانه چهار سیلندر2 لیتری توربو شارژ با استاندارد آلایندگی یورو 5 اشاره کرد که حداکثر قدرت آن در نمونه اتوماتیک تیپ لاکچری 214 اسب‌بخار و 320 نیوتون‌متر گشتاور است. همچنین مصرف ترکیبی آن در شهر و اتوبان برابر با 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این خودرو از یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانیZF آلمان سود می‌برد که نیروی تولید شده موتور را به هر چهار چرخ این شاسی‌بلند منتقل می‌کند. امکانات رفاهی ساوانا شامل دو ایریگ برای سرنشینان جلو، سسنور پارک، رینگ آلومینومی، کامپیوتر سفری، سیستم کمکی ترمز ABS و EBD، چراغ مه‌شکن، سانروف، صندلی چرمی، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دوربین عقب می‌شود. ساوانا در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر، تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر 7 اینچی، GPS، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، هفت صندلی و… مجهز است.

هنتنگ X7، لوکس‌ترین کراس‌اوور مونتاژی

X7 نیز اولین محصول از برند هنتنگ بوده که روی خط تولید عظیم خودرو رفته است. این خودرو با قوی‌ترین پیشرانه موجود به بازار ایران راه پیدا کرده است. بر همین اساس باید گفت که پیشرانه دو لیتری توربو با توان 190 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتون‌متر، وظیفه به حرکت درآورن این کراس‌اوور چینی را برعهده دارد.

همچنین جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. X7 به امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، استارت دکمه‌ای، شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، هدآپ دیسپلی، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک سه کاناله، در صندوق برقی، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، نمایشگر لمسی، صندلی‌های جلو برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل و… مجهز است.

هنتنگ X5 نیز دیگر محصول این برند بوده که پس از X7 راهی بازار خواهد شد. این خودرو نیز مانند بسیاری دیگر از رقبای هموطن، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 154 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 215 نیوتون متر را دارد. این خودرو دارای جعبه‌دنده اتوماتیک CVT بوده که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این خودرو در تیپ فول آپشن خود، موسوم به لاکچری، دارای امکانات مختلفی است که از آن جمله می‌توان به سقف پانوراما، سنسور و دوربین دنده عقب، کروزکنترل، فرمان و صندلی‌های چرمی، نورپردازی داخلی، چراغ مشایعت تا در منزل، سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور و باران، آینه‌های تاشوی برقی، چراغ زنون و تنظیم برقی صندلی راننده اشاره کرد.

در سال 97 مشتریان فهیم شرکت با رویت پروانه تولید به شماره 1663 با ظرفیت 24000 دستگاه و پروانه بهره برداری به شماره 1660 و همین طور گواهی نمایندگی انحصاری از اداره اصناف به شماره 9012786361 مورخ 19/01/1397 که همگی در سایت رسمی شرکت منتشر شده بود، اقدام به خرید با روش مشارکت در تولیدکردند.

اما در آبان 97 به یکباره با بروزمشکلاتی برای این شرکت، به دلیل آنچه فروش بیش از ظرفیت اعلام شده بود، روند تولید خودرو متوقف شد. شرکت مذکور به طور متوسط یک سوم ارزش خودرو را از حدود 3500 نفر دریافت کرده بود درحالی که ظرفیت   تولید کارخانه 24000 دستگاه در سال است . این در حالی است که  باقیمانده یعنی دو سوم مبالغ قابل پرداخت مشتریان کفاف تعهدات یاد شده را طی 9 ماه زمان باقی مانده تحویل نمی داد.  

حال بعداز سال ها انتظار، برای تولید چنین خودروهای با کیفیتی امروز این شرکت خودرویی که از 18 سال پیش ذره ذره رشد کرده و به یک خودروساز تبدیل شده دچار مشکلاتی شده است .

متاسفانه مسئولین شرکت نیز سهل انگاری کردند و در شرایطی که سایر شرکت های گروه عظیم خودرو مجوزهای کاملی دارند، یک مورد مجوز را  که برای قرارداد مشارکت در تولید نیاز بوده ، تهیه نکرده اند، بر این اساس ظاهرا حساب های شرکت مسدود شده و اجازه تسویه حساب قطعات منفصله داده نشده و کارخانه فقط از محل قطعات موجود توانسته تا امروز فعال باشد از آنجا که با ادامه این شرایط بیم تعطیلی این کارخانه می رود امید است مسئولان دلسوز این مرز و بوم با در نظر گرفتن سال رونق تولید ، بتوانند موانع تولید این خودروهای با کیفیت را رفع کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام اين شركت علاوه بر اين اقدامات غيرقانوني ،خودرو خارجي هزاران نفر را پس از گران شدن خودرو تحويل نداد و در بازار ازاد براي خودش فروخت و پولشو نوش جان كرد
  • طبسی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    0 0
    پلاک کردند ولی ما نهاری ندیدیم کارناوالی هم نبود
  • اشکان IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    لطفا اگر کسی میدونه در چه تاریخی حساب های شرکت عظیم خودرو مسدود شده؟بگه ممنون میشم
  • اشکان IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    کسی میدونه تاریخ مسدود شدن حساب های عظیم خودرو کی بوده؟لطفا اگر کسی میدانه جواب بده ممنون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =