بورس

این روزها در دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای کوچک و قطعه‎ساز بسیار مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته‎اند و خوب حجم می‎گیرند. حال باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در معاملات روز یکشنبه گروه خودرویی؛ نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، فنرسازی زر و لنت ترمز ایران، منفی خوردند و در مقابل نمادهای ایران‎خودرو ، محورسازان ایران‎خودرو، سایپا آذین، گروه بهمن، نیرو محرکه، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، چرخشگر و بهمن‎دیزل مثبت شدند. از سوی دیگر، روز یکشنبه در گروه خودرویی طی 36هزار و 751 نوبت معاملاتی، 439میلیون و 676هزار سهم به ارزش 91میلیارد و 891میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات این روز بالغ‌بر 28هزارو482 میلیارد تومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو با افزایش 133 واحدی در تراز 32هزارو 208 واحدی قرار گرفت.

   حجم‎گیری نمادهای کوچک
این روزها در دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای کوچک و قطعه‎ساز بسیار مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته‎اند و خوب حجم می‎گیرند. حال باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. گفتنی است روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۵۶۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۵هزار و ۸۷۶ واحدی رسید. همچنین ارزش کل معاملات بورس در مجموع به حدود ۹۱۷میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن به رقم ۲.۸میلیارد سهم و اوراق مالی دست یافت. تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۱۹هزار و ۴۴۶ نوبت رسید.

   تداوم روند آرام بازار تا شهریورماه
در مورد کم رمقی دادو ستدهای این روزهای بورس تهران، کارشناسان معتقدند بسیاری از فعالان بازار در معاملات خود سود زیادی را کسب کرده‎اند. این دسته از سهامداران وقتی سهام در اختیار خود را به فروش می‎رسانند، دیگر انگیزه چندانی برای خرید سهام جدید ندارند. از سوی دیگر، به نظر می‎رسد روند بازار تا شهریورماه که گزارش 6 ماه شرکت‎ها منتشر می‎شود، آرام و بدون نوسان خواهد بود اما بعد از انتشار این گزارش‎ها مسیر اصلی بازار سرمایه مشخص و شاخص بورس به سمت صعودی در حرکت خواهد بود.

   موعد ورود شاخص به کانال 300هزار واحدی
برخی کارشناسان بر این باورند شاخص کل  بورس تا شهریورماه به کانال ٣٠٠هزار واحدی ورود پیدا خواهد کرد. در این باره باید گفت به نظر می‎رسد بعد از انتشار گزارش ٦ماهه شرکت‎ها شاهد چنین اتفاقی در بازار سرمایه باشیم. به بیان دیگر، با انتشار گزارش 6ماهه شرکت‎ها که میزان سودآوری آن‎ها مشخص می‎شود، بازار مسیر خود را پیدا می‎کند و بهتر می‎توان برای سرمایه‎گذاری در بازار سرمایه تصمیم‎گیری کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =