کد خبر: 225941
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
موتورهای آستون‌مارتین

تمام افراد مطلع در صنعت خودرو آگاه هستند که سودآوری در یک شرکت یک گزینه مثبت تلقی می‌شود، ولی حضور سرمایه اهمیت بالاتری دارد. اما ظاهرا آستون‌مارتین با قرارداد عجیبی این قائده را برهم زده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، اکتبر سال گذشته این کمپانی بریتانیایی جزئیات مالی سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد که شامل از دست دادن سرمایه اصلی شرکت و در مقابل کسب سود اندک ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار پوندی (معادل ۲۵ میلیون دلار) بود. 

بخش دوم این خبر مثبت ارزیابی می‌شد؛ تا اینکه مشخص شد حدود ۲۰ میلیون پوند از این سودآوری از منبع ناشناسی اخذ شده که اتفاقا در آن زمان یکی از تامین‌کنندگان دیگر خودروسازان بوده است. در جزئیات این تراکنش مالی آمده است که رقم ۲۰ میلیون پوند بابت قرارداد فروش ابزار طراحی نسل سابق خودرو کوپه اسپرت ونکوئیش به جهت تامین قطعات. 

با درز این قرارداد آستون‌مارتین فاش کرد که قرار بوده طرف دوم قرارداد هر شش‌ماه یکبار پنج میلیون پوند را به آن‌ها پرداخت کند. اما ظاهرا در آمار سال ۲۰۱۸ کل مبلغ قرارداد به‌عنوان پرداختی آن شرکت ذکر شده است.

جالب اینجاست که حالا پس از گذشت یک سال از عقد این قرارداد، اسپرت‌ساز انگلیسی متوجه شد نمی‌تواند بخش زیادی از این پول را به حساب خود منتقل کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =