کد خبر: 225950
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
تویوتا سوپرا روباز

سال 2013 کانسپت تویوتا FT-86 کانورتیبل به نمایش درآمد که پیش‌نمایشی از نسخه‌ تولیدی احتمالی بود ولی پس از انتشار شایعات فراوان این خودرو راهی خط تولید نشد. البته به نظر می‌رسد سرانجام نسخه‌ روباز این دو خودرو به واقعیت تبدیل خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، خبر جدید رسانه‌های ژاپنی نشان می‌دهد کانسپت یادشده چیزی بیشتر از نمونه‌ای نمایشی است. در این خبر به نقل از تتسویا تادا، مدیر فنی ارشد تویوتا سوپرا آمده است نسخه‌ کانورتیبل 86 از مرحله مفهومی عبور کرده و نزدیک به خط تولید است.

اگر خبرهای قبلی صحیح باشند بنابراین سعی تویوتا برای حفظ ماهیت چابک این خودرو اسپورت در عین اضافه شدن یک سقف تاشدنی، نیازمند بازطراحی قابل‌توجهی خواهد بود.

شاید سوپرا نیز با سقف جداشدنی تارگا مانند تولید شود. در مصاحبه با تادا او به این نکته اشاره کرده است که نسخه‌ کانورتیبل A90 یک گزینه‌ عجیب خواهد بود زیرا ب‌ام‌و Z4 اساسا سوپرای کانورتیبل است.

این دو خودرو که با همکاری تویوتا و ب‌ام‌و توسعه یافته‌اند، به‌طور اتفاقی می‌توانند رقبای مستقیم هم باشند. البته تادا به این نکته اشاره نکرده و به‌صورت زیرکانه‌ای سؤال را به سمت گزینه روباز منحرف کرده است.

تولید سوپرا با سقف تارگا تجربه‌ رانندگی لذت‌بخش را در اختیار طرفدارانی می‌گذارد که از تپیدن قلب ب‌ام‌و در بطن این خودرو خشنود نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =