کد خبر: 225991
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی شتاب موتورسیکلت‌های بنزینی را ندارند،‌ گفت: موتورسیکلت‌های برقی ۳۵۰ تا ۴۰۰ وات در طبقه ۴۰۰ دلار، موتورسیکلت‌های برقی ۱۵۰۰ وات در طبقه ۶۰۰ دلار و موتورسیکلت‌های برقی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات در طبقه ۸۰۰ دلار قرار دارند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا، ابوالفضل حجازی اظهار کرد: قدرت موتورسیکلت‌های برقی ۳۵۰ تا ۲۵۰۰ وات است که قیمت آن‌ها به برند،‌ مدل شرکت واردکننده و فروشنده و خدمات شرکت وابسته است.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت ۳۵۰ واتی بیشتر نقش دوچرخه را دارد، گفت: در حال حاضر در ایران تولیدکننده موتورسیکلت برقی نداریم و همه شرکت‌ها واردکننده هستند. همچنین ممکن است تعدادی از شرکت‌ها نیز مونتاژکننده باشند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران، موتورسیکلت برقی وارداتی از چین از ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت دارد که برای تعیین قیمت نهایی این رقم باید با ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه گمرک، پنج درصد هزینه حمل‌ونقل و ۹ درصد مالیات بر ارزش و ۲۰ درصد هزینه واردکننده جمع شود.

وی افزود: برای مثال قیمت موتورسیکلت برقی با قدرت ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات حدود ۸۰۰ دلار است که با در نظر گرفتن ارز ۱۲ هزار تومانی و سایر هزینه‌های ذکر شده، معادل ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.

به گفته حجازی، موتورسیکلت‌های برقی ۳۵۰ تا ۴۰۰ وات در طبقه ۴۰۰ دلار، موتورسیکلت‌های برقی ۱۵۰۰ وات در طبقه  ۶۰۰ دلار و موتورسیکلت‌های برقی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات در طبقه ۸۰۰ دلار قرار دارند.

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه از نظر علمی معادل‌سازی موتورسیکلت‌های بنزینی و برقی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: موتورسیکلت‌های برقی شتاب موتورسیکلت‌های بنزینی را ندارند و این دو نوع موتوسیکلت در شتاب اولیه و سرعت در یک مسافت یکسان نیز با هم تفاوت دارند.

به گفته وی، حداقل سرعت موتورسیکلت‌های برقی و بنزینی نیز به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که این موضوع نیز از جمله دیگر تفاوت‌های این دو نوع موتورسیکلت است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    0 0
    خوب واضحه مافیا نمیخواد موتور سیکلت برقی افزایش پیدا کنه و قیمتش کم شه یا تو ایران تولید شه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =