کد خبر: 226063
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
گیربکس اختصاصی محصولات فیات-کرایسلر کمپانی آلمانی ZF

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به توافقی با شرکت مشهور ZF برای استفاده از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک این شرکت در محصولات دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک خود دست یافت.

 به گزارش «اخبار خودرو»، این گیربکس از درایو الکتریکی یکپارچه استفاده می‌کند و تقریبا در تمام محصولات این خودروساز با طراحی جلویی-طولی به‌کار خواهد رفت. گیربکس موردبحث می‌تواند در خودروهای پلاگین-هیبرید هم به‌کار رود و اگرچه فیات-کرایسلر هنوز نام مدل‌هایی که از این گیربکس استفاده خواهند کرد یا نگفته اما انتظار می‌رود برخی خودروهای بزرگ این شرکت از آن استفاده کنند.

تولید گیربکس جدید ZF با کد 8HP از سال 2022 شروع خواهد شد و تولید آن در آلمان صورت خواهد گرفت.

این گیربکس در آینده در کشورهایی همچون آمریکا و چین نیز تولید خواهد شد. پیش‌از این، مدل‌های قبلی گیربکس 8HP روی خودروهای آلفارومئو و کرایسلر استفاده شده‌اند.

برخی خودروسازان به‌جای استفاده از گیربکس‌های دوکلاچه به استفاده از محصولات ZF روی آورده‌اند. به‌عنوان مثال ب‌ام‌و نسل جدید M5 را تنها با گیربکس 8سرعته مبدل کانورتر ZF عرضه می‌کند.

نه‌تنها گیربکس این شرکت ارزان‌تر بوده بلکه قابلیت اطمینان بالاتری دارد و به سادگی می‌تواند قدرت و گشتاور پیشرانه‌های توربوی کنونی را هندل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =