بورس

به نظر می‌رسد روند نوسانات بازار سهام حداقل در کوتاه‎مدت ادامه پیدا کند و با توجه به این‎که گزارش‎های شش‎ماهه نیز تا چند هفته دیگر منتشر خواهد شد

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای بازار سهام باتوجه به کاهش 720واحدی شاخص کل بورس تهران، نمادهای خودرویی کاهشی شدند، به‎طوری‎که نمادهای ایران‎خودرو، سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، سایپا آذین، صنایع ریخته‎گری ایران، مهرکام پارس، آهنگری تراکتورسازی ایران، الکتریک‎خودرو شرق، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و مهندسی نصیرماشین منفی خوردند و در مقابل نمادهای لنت ترمز ایران، قطعات اتومبیل ایران، محورسازان ایران‎خودرو، فنرسازی خاور و کمک‎فنر ایندامین مثبت شدند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 54هزار و 689 نوبت معاملاتی، 735میلیون و 376هزار سهم به ارزش 192میلیارد و 778میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 31هزارو307 میلیارد تومان شد.

اصلاح قیمتی نمادهای خودرویی

نمادهای خودرویی بعد از آن‎که چند روز گذشته روند مثبتی را پشت سر گذاشتند، دیروز اصلاح قیمتی خوردند. حال باتوجه به چنین وضعیتی باید دید در ادامه روند معاملاتی جاده‎مخصوصی‌ها در   بورس تهران،  نمادهای خودرویی به چه سمت‎وسویی حرکت خواهند کرد. روز گذشته شاخص کل بورس تهران با روند نزولی روبه‎رو شد و در تراز 269هزار و 225 واحدی قرار گرفت. این در حالی است که دیروز تا نیمه زمان معاملات، شاخص کل بیش از 1700 واحد کاهش داشت، اما بعد از آن روند برگشت و شاخص کل 720 واحد منفی خورد. همچنین ارزش کل داد وستدهای تالار حافظ به رقم ۱۷۰۱میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‎به‎دست شدن ۵.۴میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات بازار نیز عدد ۴۵۲هزار و ۴۳۷ نوبت را تجربه کرد.

عواملی که بورس را نزولی کرد

 دیروز سایه هیچ خبر منفی سیاسی یا اقتصادی بر سر بازار سرمایه نبود، بلکه عواملی نظیر تکرار اختلال سامانه معاملات و عدم امکان مشاهده قیمت‌های واقعی، رفتار نوسان‎گیران برای شناسایی سود و تحلیل تکنیکال مبنی بر خط مقاومت سخت شاخص و برگشت از محدوده 270 هزار واحدی درنهایت موجبات کاهش شاخص کل بورس تهران را فراهم آورد.

بر اساس این گزارش، فقدان جذابیت بازارهای موازی نظیر بازار پول، ارز و سکه نیز سرمایه‌های خرد را به سمت بازار سهام سوق داده و به این ترتیب، یکی از معیارهای اصلی بورس‌ بازان برای تصمیم‌گیری، یعنی سودآوری و در نتیجه نسبت قیمت به درآمد را متزلزل کرده است.

به نظر می‌رسد روند نوسانات بازار سهام حداقل در کوتاه‎مدت ادامه پیدا کند و با توجه به این‎که گزارش‎های شش‎ماهه نیز تا چند هفته دیگر منتشر خواهد شد، باید دید شرکت‌ها چه عملکردی را از خود برجای خواهند گذاشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی کاوسی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    به نظر من بهتر است در مقاله شما به جای بورس بازان از کلمات سرمایه گزاران بورس استفاده شود.با کمال احترام دکتر مهدی کاوسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =