کد خبر: 226084
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲
بی‌وای‌دی

برند لوکس گروه فولکس‌واگن درتلاش است تا خودروساز چینی «بی‌وای‌دی» را به‌جمع تامین‌کنندگان باتری محصولات برقی خود اضافه کند.

به گزارش «دنیای خودرو»، بی‌وای‌دی که به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز چینی درحوزه برقی و دومین تامین‌کننده باتری جهان شناخته می‌شود، سعی کرده مذاکرات فعلی آن‌ها با آئودی به‌صورت مخفیانه باقی بماند.

همچنین بی‌وای‌دی درحال مذاکره با دیگر خودروسازانی است که می‌توانند برای تامین باتری محصولات برقی لوکس با آن‌ها همکاری کنند. البته فردی که این اطلاعات را دراختیار دارد می‌گوید هنوز هیچ قرارداد جدیدی امضا نشده است.

خودروسازان درتلاشند کار تامین قطعات بسیار مهمی همچون باتری را از شرکت‌های مختلفی پیگیری کنند یا روند متنوعی را برای تولید این خودروها درپیش گیرند. به‌عنوان مثال فولکس‌واگن قصد دارد ۲۲میلیون دستگاه از محصولات تمام‌برقی خود را تا سال ۲۰۲۸ تحویل مشتریان دهد که از این میان بیش از ۱۲میلیون دستگاه (یعنی حدود ۶۰درصد) درچین تولید می‌شود تا از این طریق به‌تولیدکنندگان چینی همچون بی‌وای‌دی نزدیک باشد.

آئودی درحال حاضر برای ساخت شاسی‌بلند Q2L درنسخه «ای-ترون» که درچین فروخته می‌شود، از باتری‌های شرکت «کانتمپروی‌آمپرکس‌تکنولوژی» استفاده می‌کند.

قرار بود درماه می قراردادی بین فولکس‌واگن و سامسونگ به‌امضا برسد که درنهایت مشخص  شد طرف کره‌‌ای نمی‌تواند ظرفیت ۲۰ گیگاوات‌ساعتی مورد نظر آئودی را تامین کند و تنها توان تامین پنج گیگاوات‌ساعت را دارد. به‌همین خاطر آئودی به‌سراغ برندهای دیگری همچون «بی‌وای‌دی» رفته است.

رقیب اصلی آئودی که تسلا باشد از دو شرکت «پاناسونیک» و «ال‌جی‌شم» باتری‌های خود را تامین می‌کند. جالب اینجاست که یکی از افراد نزدیک به‌این موضوع عنوان کرده که امکان تامین باتری خودروهای اسپرت پورشه توسط «بی‌وای‌دی» نیز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =