تایر ضدپنچری هگزونیک (Hexonic) و طرح هوشمندسازی تایرهایی تحت‌عنوان HLS۲۳

تایرساز پریمیوم کره‌ای به‌عنوان فینالیست بخش خودرو و حمل‌ونقل در ۲۱‌امین دوره جایزه بین‌المللی طراحی (IDEA) معرفی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، هانکوک با دو طرح مفهومی تایر ضدپنچری هگزونیک (Hexonic) و طرح هوشمندسازی تایرهایی تحت‌عنوان HLS۲۳ توانسته است به این مرحله از رقابت طراحان جهانی راه پیدا کند. 

تایرهای سری هگزونیک به‌طور کامل برای فناوری خودران و خودروهای اشتراکی طراحی شده‌اند که به غیر از تضمین افزایش راحتی و کیفیت رانندگی، اسکنرهایی در داخل خود دارند که سطح تایر را با هفت سنسور مختلف هنگام پیمایش در جاده بررسی می‌کند. 

به این ترتیب شرایط چسبندگی، دما و پوشش روی سطح تشخیص داده‌ می‌شود و براساس آن سطح‌ رویی یا ترد (Tread) تایر به‌صورت خودکار همگام با شرایط خواهد شد. در مورد طرح HLS۲۳ نیز باید گفت برای سیستم‌های لجستیک خودکار طراحی شده است و داخل تایر سنسورهایی قرار دارد که موقعیت خودرو را دقیق گزارش می‌دهد و علاوه‌بر آن می‌تواند فاصله تایر با دیگر اشیا را تشخیص بدهد و از برخورد جلوگیری کند. 

دو تایر یادشده به همراه تایر کینرژی ۴S۲ برنده بخش محصولات آکادمی طراحان IFA سال ۲۰۱۹ نیز شده بودند. 

هیون بوم‌چو، مدیرعامل شرکت هانکوک‌تایر در این‌خصوص گفت: «به برتری در آکادمی iF Design Award افتخار می‌کنیم و تعهد داریم تا کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین  طراحی‌های تایر را به جهان معرفی کنیم. در این مسیر تمرکز بسیاری بر فناوری‌های برتر و خلاقیت شده است.  حالا ما به‌عنوان فینالیســـت‌های جایزه IDEA نیز شناخته شده‌ایم. باتوجه به اعتبار بالاتر جایزه IDEA  می‌توانیم با اعتمادبه‌نفس بیشتری به سمت اجرایی کردن طرح‌های خود و رهبری طراحی تایر در جهان بپردازیم. ما به ارتقای طرح‌های خود همراه با بالاترین سطح‌های فناوری ادامه می‌دهیم.»

پیش‌از کسب جایزه طراحی IFA نیز هانکوک در ماه مارس امسال موفق شد جایزه طراحی Red Dot (نقطه‌قرمز) را برای تایرهای UHP سری‌ونتوس S۱ ایو۳ به دست آورد.

بنابراین امسال هانکوک مشغول جمع‌آوری جایزه‌های طراحی از تمام موسسه‌های معتبر در این حوزه است و توانسته جایزه‌های مهم طراحی را از چنگ رقبای خود دربیاورد. کسب این جوایز به‌خاطر سرمایه‌گذاری سنگینی است که کره‌ای‌ها در بخش تحقیق و توسعه یا R&D خود انجام داده‌اند و در حال برداشــت ســــرمایه‌گذاری خود هستند. 

البته تایرهای سری کینرژی ۴S۲ توانایی ورود به بازار ایران را دارند اما با تضعیف نماینده ایرانی، سهم بازار گسترده‌ای را که هانکوک در اختیار گرفته بود، کوچک‌تر شد  و دسترسی مشتریان ایرانی به محصولات این تایرساز هرروز سخت‌تر می‌شود.

امیدواریم این روند متوقف شود و مشتری ایرانی توانایی انتخاب بین محصولات متنوع بازار جهانی را باتوجه به بودجه و کاربری خودرو خود را در اختیار داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =