کد خبر: 226165
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
آئودی A5 اسپرت‌ بک 2020

جذاب‌ترین کلاس خودرو خانوادگی اسپرت، کوپه‌های چهاردری هستند که اغلب آن‌ها را با نام گرن‌کوپه یا اسپرت‌بک معرفی می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، کمپانی آئودی با ارائه A5 و A7  توانسته سهم بیشتر بازار این دسته از خودروها را از آن خود کند. درنسخه جدید A5 اسپرت‌بک زبان طراحی جدید آئودی به‌خوبی نمود دارد که تناسبات عالی، به‌کارگیری خطوط مواج و شکسته روی بدنه و سقف کمانی و پشت کوتاه، پیکره بی‌نظیر و جذابی را برای A5 اسپرت‌بک فراهم کرده است.

درنمای جلو چراغ‌ها با گرافیک ال‌ای‌دی‌ها و فرم جلوپنجره و خطوط برجسته‌ای که به قسمت جلو منتهی می‌شود و ورودی‌های هوای درون سپر ظاهری تهاجمی ایجاد کرده و درنمای عقب حجم‌پردازی فوق‌العاده و چراغ‌های با گرافیک زیبا و دو خروجی بزرگ مستطیل‌شکل نمای جذاب و زیبایی از یک خودرو کوپه چهاردر به‌نمایش می‌گذارد.

مهندسان آئودی برای A5 به‌صورت استاندارد یک پیشرانه دولیتری چهارسیلندر دیزلی TDI به‌همراه سیستم 48ولتی هیبرید در نظر گرفته‌اند. اما درنسخه عملکردی آن یعنی S5 اسپرت‌بک دو پیشرانه شش‌سیلندر وی‌شکل سه‌لیتری بنزینی TFSI و دیزلی TDI نصب کرده‌اند که ‌پیشرانه بنزینی حداکثر 354اسب‌بخار قدرت و 500نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و موتور دیزلی آن 347اسب‌بخار قدرت و 700نیوتون‌متر گشتاور را به‌چرخ‌ها می‌رساند.

هر دو پیشرانه به‌گیربکس هشت‌سرعته تیپ‌ترونیک مجهز شده‌اند تا با کمک سامانه کواترو قدرت را به‌چهارچرخ انتقال دهد.

شتاب صفر تا 100کیلومتر برساعت نسخه بنزینی 7/4ثانیه است و درنسخه دیزل به پنج ثانیه می‌رسد. علاوه براین‌ها رینگ‌های 18اینچی به‌صورت استاندارد روی A5 اسپرت‌بک نصب شده است تا جذابیت و وقار بیشتری داشته باشد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Omid IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    Chetor shetabe size as Benin bishtare

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =