Rubberway: Michelin & Continental

میشلن به‌عنوان لیدر بازار تایر در کنار کنتیننتال قرار گرفته است تا با همکاری هم اقدام به نجات آینده صنعت تایرسازی از بحران کمبود کائوچو طبیعی کنند. به همین دلیل جوینت‌ونچر رابروی (Rubberway) خلق شده است تا نیاز آیندگان به کائوچو و لاستیک طبیعی را از امروز پیش‌بینی کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، درواقع هدف اصلی این جوینت‌ونچر فعالیت در حوزه توسعه پایدار است. احتمالا این شرکت مشترک کسب‌وکار فناورانه خود را تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کند. بنابراین اینگونه می‌توان تحلیل کرد رابروی یک راه‌حل  تکنولوژی‌محور است که نقشه راه و مسیر مشخصی را برای کاهش ریسک‌ آسیب به محیط‌زیست و نابودی منابع تامین لاستیک طبیعی را پیشنهاد می‌دهد.

این راه‌حل‌ها از محل تامین این ماده آغاز شده و حتی کوچک‌ترین مسائل در  طراحی و تولید لاستیک را شامل می‌شود. رابروی به مشتریان خود (که کارخانه‌های تایرسازی هستند) کمک می‌کند اطلاعات موردنیاز را جمع‌آوری کرده و آنها را به این توانایی می‌رساند که در مسیر توسعه پایدار زنجیره تامین کائوچوی طبیعی قرار بگیرند.

برنامه‌ریزی در سطح جهانی برای زنجیره تامینی که شامل بیش از ۶ میلیون کشاورز، ۱۰۰ هزار واسطه و بیش‌از ۵۰۰ کشتزار عظیم می‌شود، کاری بسیار پیچیده است که رابروی قصد دارد به‌کمک تکنولوژی ازعهده آن برآید.

ایده اولیه این طرح درحقیقت ازسوی شرکت ثالث این جوینت‌ونچر یعنی استارت‌آپ فرانسوی Smag مطرح‌شده که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ در حوزه هوشمندسازی کشاورزی آغاز کرده است.

ایده‌ها و نرم‌افزارهای طراحی‌شده توسط این استارت‌آپ هم‌اکنون در کشورهای مختلفی همچون تایلند، اندونزی، ساحل‌عاج، نیجریه، غنا و برزیل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.‌ اما وظیفه میشلن در این جوینت‌ونچر استفاده از حق استفاده و اکتشاف سایت‌های عظیم کشت کائوچو است. 

همچنین شرکت فرانسوی کمک خواهد کرد تا تجربه کاری کشاورزان به شیوه مدرن ارتقا پیدا کند. کنتیننتال از سرمایه خود استفاده خواهد کرد تا راه‌حل‌هایی را که از سوی اعضای جوینت‌ونچر ارائه می‌شوند، عملیاتی کنند و البته مسیر گسترش استفاده از این راهکارها در صنعت تایر را هموارتر می‌کند. 

بنابراین وظیفه شتابگیری در رشد ایده‌های این همکاری مشترک برعهده آلمانی‌هاست. درنهایت باید به Smag اشاره کرد که تمام تکنولوژی‌های خود در بخش کشاورزی و تجربیات راهکارهای دیجیتالی کردن کشت را ارائه خواهد کرد. 

در این همکاری مشترک اعضا دنبال راه‌حل جامعی هستند که به‌سادگی بتوان دستورالعمل آن را به دیگر بازیگران کائوچو و لاستیک طبیعی انتقال داد تا حداقل زنجیره‌تامین شفاف‌تر شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =