کد خبر: 226233
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
بورس

برخی کارشناسان معتقدند روند کنونی بازار در صورت رخ‎ندادن هرگونه اتفاق غیرمنتظره تا اوایل آبان‎ماه، ضمن دارا بودن هیجان و نوسان فزاینده، ادامه‎دار خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی به دو دلیل «کاهش بیشاز 3هزار واحدی شاخص بورس تهران» و همچنین خبر «مخالفت شورای نگهبان با الزام دولت به واگذاری سهام باقیمانده خود در دو شرکت سایپا و ایرانخودرو» با افت محسوسی روبهرو شدند، بهطوریکه نمادهای سایپا، ایرانخودرو، پارسخودرو، زامیاد، گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو، سایپا آذین، سرمایهگذاری رنا، مهرکام پارس، قطعات اتومبیل ایران، بهمندیزل، ایرکا پارت صنعت، لنت ترمز ایران، چرخشگر و رادیاتور ایران منفی خوردند.

در مقابل نیز آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع ریختهگری ایران، الکتریکخودرو شرق، نیرو محرکه و تولید محور خودرو مثبت شدند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 57هزار و 844 نوبت معاملاتی، 691میلیون و 37هزار سهم به ارزش 189میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغبر 36هزارو629 میلیارد تومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز کاهش  1094 واحدی را تجربه کرد و در تراز 41هزار و 328 واحدی قرار گرفت.

روند کنونی بازار ادامهدار خواهد بود؟

برخی کارشناسان معتقدند روند کنونی بازار در صورت رخندادن هرگونه اتفاق غیرمنتظره تا اوایل آبانماه، ضمن دارا بودن هیجان و نوسان فزاینده، ادامهدار خواهد بود. این در حالی است که بخش مهمی از این تغییرات قیمت در بازار بورس نه بهواسطه بهرهوری بالا و خلق ارزش که بهخاطر انتقال ارزش بوده است. در واقع جهش ارزی رخداده در سال گذشته پیامدهایی داشت که خود را در تعدیل داراییهای مالی و غیر مالی نشان داده است.

رکورد جهش در اختیار بازار سرمایه

بازار سرمایه از رشد و جهش قیمت ارز جا مانده بود و با تاخیر درصدد رسیدن به این افزایش قیمت برآمد. اما نکته قابل توجه در این است که بازار سهام از مرز افزایش قیمت ارز عبور کرده است و از اندازه جهش ارزی رشد بیشتری داشته است.

گفتنی است دیروز شاخص کل بورس اوراق تهران 3834 واحد افت کرد و به رقم 302هزار و 82 واحدی رسید. درعینحال شاخص کل هموزن نیز با 489 واحد کاهش رقم 86هزار و 369 واحدی را تجربه کرد. ارزش کل معاملات تالار حافظ نیز به رقم 2594میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دستبهدست شدن بیشاز 10.5میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم 655هزار و 205 نوبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =