الکساندرا‌مری ‌هیراشی (Alexandra Mary Hirschi)

این روزها تعداد زیادی بلاگر و یوتیوبر علاقه‌مند خودرو پیدا شده‌اند که با نمایش خودروهای اسپرت خاص، سعی در افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود دارند. اما در میان آن‌ها یک دختر استرالیایی ایده‌های متفاوتی را از ابتدا اجرا کرده و حالا  در این مسیر به معرفی کانسپت‌های فراموش‌شده رسیده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این روزها تعداد زیادی بلاگر و یوتیوبر علاقه‌مند خودرو پیدا شده‌اند که با نمایش خودروهای اسپرت خاص، سعی در افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود دارند. اما در میان آن‌ها یک دختر استرالیایی ایده‌های متفاوتی را از ابتدا اجرا کرده و حالا  در این مسیر به معرفی کانسپت‌های فراموش‌شده رسیده است.

سوپرکار بلوندی از کجا شروع شد؟

الکساندرامری ‌هیراشی (Alexandra Mary Hirschi) متولد ۱۹۸۵ در بریسبان استرالیاست. او در دانشگاه فناوری‌های کویزلند رشته تجارت و ژورنالیسم خوانده، اما پس از اتمام دانشگاه در سال ۲۰۰۸ به دوبی مسافرت کرد و در آوریل2017 یک برنامه رادیویی اجرا می‌کرد. اما با گشت و گذار در خیابان‌های دوبی و نمایشگاه‌های خودرو تماشایی آن باعث شد نسبت به سوپراسپرت‌ها علاقه‌مند شود. البته در این مسیر بازخورد خوب دنبال‌کنندگان ‌هیراشی نیز بی‌تاثیر نبود.

کار به جایی رسید که الکساندرا دیگر به‌عنوان دختری با موهای روشن که سوپراسپرت‌ها را تست می‌کند، شناخته شد و از همین رو نام حساب کاربری او به همین نام یعنی «سوپرکاربلوندی» تغییر کرد. حالا صفحه فیس‌بوک او بیش‌از ۷ میلیون دنبال‌کننده دارد و در اینستاگرام ۴ میلیون و بیش از ۲ میلیون مشترک صفحه یوتیوب او شده‌اند. براساس ارزیابی موسسه سوشال‌بیکرز (Socialbakers) صفحه فیس‌بوک او در سال ۲۰۱۸ سریع‌ترین رشد را در میان صفحات خودرویی داشته است.

در ماه مارس ۲۰۱۸ نیز هفته‌نامه «عربین‌بیزینس» او را یکی از ۵۰ زن تاثیرگذار جهان عرب و نامزد ۳۰ نفر برتر در فوریه ۲۰۱۹ دانست. مجله آمریکایی اسکویر (Esquire) از او به عنوان اینفلوئنسر (فرد تاثیرگذار) سال یاد کرده است. خودرو شخصی ‌هیراشی یک دستگاه لامبورگینی هوراکان 610-4 مشکی‌رنگ است، ولی مهم‌ترین افتخار او سوار شدن بر خودروهای بسیار خاص فیلم‌های سینمایی همچون «سریع‌وخشن»، «بازگشت به آینده»، «سرقت در ۶۰ ثانیه» و البته خودرو بسیار خاص «بتمن» است.

کانسپت‌های فراموش‌شده رنگ خورشید را می‌بینند

اما آنچه باعث شده است این روزها صفحات یوتیوب، اینستاگرام و فیس‌بوک «سوپرکاربلوندی» خاص‌تر از دیگر بلاگرها جلوه کند، رفتن سراغ خودروهایی است که شاید برای اولین‌بار باشد که رنگ خورشید را به خود می‌بینند. کانپست‌هایی که روزی طراحان ارشد به عنوان ایده‌های کمپانی برای آینده محصولاتشان خلق کرده‌اند که عمدتا بعد از برگزاری نمایشگاهی که برای رونمایی از آنها ترتیب داده شده بود، به فراموشی سپرده می‌شوند. اما ابتکار تازه خانم ‌هیراشی این است که سراغ همین کانسپت‌ها رفته و برای‌نخستین‌بار توانست رانندگی با محصولات عجیبی را که تا پیش از این فکر می‌کردیم امکان حرکت ندارند، تجربه و این اتفاق را را با دوربین تلفن‌همراه‌اش ضبط ‌کند. 

نخستین SUL جهان

درحال‌حاضر آخرین پست صفحه سوپرکاربولوندی مربوط به ۲۶‌سپتامبر (۴ مهر) است که به بررسی کانسپت مشترک می‌باخ و مرسدس‌بنز برای عرضه اولین لیموزین شاسی‌بلند یا SUL دنیا که آوریل ۲۰۱۸ در نمایشگاه پکن معرفی شد، می‌پردازد. 

در آن زمان کمتر رسانه‌ای این موضوع را منتشر کرد که این خودرو در کنسول وسط ردیف‌عقب خود مجهز به چای‌ساز است که به‌وسیله گرمکن‌های برقی داخل اتاق امکان تهیه این نوشیدنی را فراهم می‌کند. 

با وجود اینکه بسیاری از رسانه‌ها به رینگ‌های ۲۴اینچی آن که شبیه پره‌های توربین هستند، اشاره کرده‌اند اما به‌جز خانم هیراشی کمتر کسی می‌دانست دریچه‌های خروج هوای این خودرو هنگام حرکت به سمت جلو، پس‌زمینه سبزرنگ پیدا می‌کند و در دنده‌عقب رنگ قرمز.

رولزرویسی که متعلق به سال ۲۰۲۳ است

در سال ۲۰۱۶ گروه ب‌ام‌و نخستین نمونه از برنامه ۱۰۰‌ساله خود برای حضور در دنیای خودران را معرفی کرد که نتیجه آن کانسپت رولزرویس ویژن 103EX بود. نکته جالب‌آنکه نورهایی هستند که نقش فرش‌قرمز را در زیر کابین ایفا می‌کنند. اکثر رسانه‌ها به نبود فرمان در این خودرو اشاره کرده‌اند اما کمتر کسی می‌داند برای تعیین مسیر باید با النور، روح اکستاسی رولزرویس گفت‌وگو کنند یا در کنار فناوری‌های این خودرو از فرش دستباف در کابین استفاده شده است.

می‌باخ‌های فراموش شده

پیش‌از این دو کانسپت، در ادامه همکاری‌ها خانم هیراشی سراغ می‌باخ «اکسلرو» که در سال ۲۰۰۵ با هزینه ۸‌میلیون‌دلاری تولید شد، رفته بود. این خودرو از پیشرانه V12 با توان ۷۰۰ اسب‌بخار استفاده کرده است. می‌باخ «لندولت» نیز نمونه رودستر و لوکس G‌کلاس بود که در سال ۲۰۱۷ فقط ۹۹ دستگاه از آن ساخته شد، اما کم‌کم در حال فراموش شدن هستند. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریوما ایچیزن IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    خیلی خوشم اومد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =