دوره مسابقات

  پس از برگزاری موفق اولین مرحله مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم امداد در 13 اردیبهشت‌ماه در پیست آزادی، دومین دوره این مسابقه در یک پیست استاندارد برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از برگزاری موفق اولین مرحله مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم امداد در 13 اردیبهشت‌ماه در پیست آزادی، دومین دوره این مسابقه در یک پیست استاندارد برگزار شد. همچون دور نخست این مسابقات ۳۵‌شرکت‌کننده در قالب ۷ تیم از استان‌های تهران، توابع تهران، البرز، مرکزی، سیستان و منطقه آزاد تجاری ایرانیان (آیلند) در این مسابقه حضور داشتند و به رقابت پرداختند. مانند راند نخست این مسابقه، تیم‌های میزبان توانستند بیشترین امتیاز را کسب کنند، با این تفاوت که در راند دوم تیم آیلند پیروز میدان بود و حتی ترتیب تیم‌های دوم (توابع تهران) و سوم (استان البرز) حفظ شد اما تیم استان تهران در مرحله دوم از مسابقات ناکام ماند.

  روش برگزاری مسابقات امدادی اسلالوم
نخست باید گفت در مسابقات اتومبیلرانی امدادی اسلالوم تیم‌ها متشکل از ۶ خودرو اصلی و یک خودرو ذخیره براساس قوانین اسلالوم هستند. به‌طور‌کلی در ۴‌کلاس تا۱۵۰۰ سی‌سی و تا ۲۰۰۰ سی‌سی ویژه آقایان و بانوان به اضافه یک خودرو کلاس آزاد خودروها حاضر می‌شوند.  در مسابقات امدادی هرکدام از اعضای تیم بخشی از مسیر مسابقه را طی می‌کنند و یک چوب امدادی نیز در دست ورزشکاران است که پس از پایان نوبت خود، آن چوب را به نفر بعدی برای ادامه مسیر می‌دهند. ترتیب برگزاری مراحل نیز به این شکل است که در ابتدا خودروهای تا ۲۰۰۰‌سی‌سی بانوان مسابقه را شروع می‌کنند و سپس نوبت به کلاس تا ۱۵۰۰‌سی‌سی بانوان می‌رسد. پس از آن خودروهای کلاس تا ۲۰۰۰‌سی‌سی آقایان و در میان آن‌ها خودروهای کلاس آزاد حرکت می‌کنند و در‌نهایت نوبت به رانندگان کلاس تا ۱۵۰۰ سی‌سی آقایان می‌رسد. پس از اعلام شروع مسابقه، شرکت‌کنندگان بعد از طی مسیر مسابقه توقف و با حرکت در مسیر ۵۰‌متری چوب امدادی را به هم‌تیمی خود می‌دهند و هر تیم که با کمترین میزان خطا و کمترین زمان ثبت‌شده، رکورد بیشتری کسب کند، به‌عنوان تیم برتر مشخص خواهد شد.

  نتایج دومین دوره اسلالوم امدادی
در پایان این رقابت جذاب در‌نهایت تیم‌ها و نفرات برتر از‌سوی کمیته اسلالوم به این ترتیب مشخص شد. تیم آیلند به سرپرستی امیرمسعود یاسینی عنوان قهرمانی این دور از مسابقات را کسب کرد. در این تیم راننده کلاس آزاد شروین یگانه بود. در کلاس تا ۱۵۰۰ سی‌سی آقایان، متین کوچک عظیمی حضور داشت و در کلاس تا ۲۰۰۰ سی‌سی آقایان آرش خامنه رانندگی می‌کرد. بانوان این تیم نیز به ترتیب الهه کریمی و صفورا احمدی بودند. همچون دور نخست نایب‌‌قهرمانی این مسابقات به تیم توابع‌تهران رسید که کامران واقع در کلاس آزاد حضور داشت. دیگر رانندگان این تیم به‌ترتیب کلاس، محمدرجب لاریجانی و  علی‌اکبر مقیمی بودند. بانوان این تیم را نیز زینب اکبری و فائزه محبی تشکیل می‌دادند. در‌نهایت باید به تیم البرز اشاره کرد که مقام سوم این دور از مسابقات را کسب کرد و رانندگان به ترتیب حضور در پیست بهاره اسدی، فرزانه اسدی و آقایان علی عبدی حامد حسین‌پور (کلاس آزاد) و علی موحدی‌مقدم بودند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =