مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی  بارز

علاوه‌بر صدای مشتریان در وب‌سایت بارز، شماره پیامکی «۳۰۰۰۷۱۶۰۲» را برای اعلام تخلفات شکبه توزیع رسمی در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم

مشکلات متعدد تولیدکنندگان تایر بعد از تحریم‌ها به‌ویژه در زمینه تامین مواد اولیه ازیک‌سو و تخلفات برخی  دلال‌ها در سطح بازار باعث شد قیمت تایرهای تولید داخل با وجود تلاش تولیدکنندگان این محصول با آنچه به‌عنوان قیمت مصوب مشخص شده بود، تفاوت کند. چالشی که حالا  بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر درایران برای مقابله با آن آماده می‌شود تا هم با بالا بردن تیراژ تولید خود و هم ایجاد راهکارهای ارتباط مستقیم با مشتری، گسترش مراکز  فروش بی‌واسطه و آنلاین سرو‌سامانی  به این بازار بدهد.

مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی  بارز در گفت‌وگو با «دنیای‌ خودرو» از برنامه‌های گروه صنعتی بارز برای ارتباط و فروش مستقیم محصولات این شرکت به مصرف‌کنندگان نهایی می‌گوید. برنامه‌هایی که نشان از عزم جدی لیدر بازار لاستیک کشور برای رضایت بیشتر مشتریانش دارد.

 گروه صنعتی بارز در جهت به تعادل رساندن بازار تایر و ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده نهایی از چه روش‌هایی استفاده می‌کند؟

 گروه صنعتی بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر در ایران همواره سعی دارد کانال‌هایی را برای ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان نهایی ایجاد کند. اینگونه ارتباط‌ها ابزاری کارآمد برای شناسایی نقاط‌قوت، ضعف، حفظ و بهبود شاخص‌های مرتبط با کیفیت محسوب می‌شود و علاوه بر آن موجب عرضه محصولات بی واسطه و با قیمت مناسب و استانداردهای مورد نظر خواهد بود . 

برای توزیع تایر با قیمت مصوب چه برنامه‌هایی اجرا کرده‌اید یا در دست اجرا دارید؟

گروه صنعتی بارز برای جلوگیری از تفسیرهای اشتباه در حوزه قیمت‌گذاری، ایجاد بازارهای امن و تعادل در عرضه و تقاضا از سال‌ها پیش ایجاد و توسعه سرویس سنتر را در دستور کار خود قرار داده است، در سرویس‌سنترها محصولات بارز با قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان، همراه با خدمات رایگان ارائه می‌شود . 

به این معنا که مشتریان ما در یک محیط مناسب، علاوه‌بر خرید خود می توانند در همان محل با صرف زمانی کوتاه خدمات رایگان رینگ و بالانس تایر را دریافت کنند و میزان رضایت از خرید مشتریان در چند نوبت پس از مراجعه مورد ارزیابی تیم فروش این مراکز قرار می‌گیرد. 

ضمن اینکه ۳۰ ماه خدمات پس از فروش، پشتیبانی  و عرضه محصولات را  نیز در بردارد . اولین سرویس سنتر بارز در در اسلامشهر؛ جنب مصلی چهاردانگه تاسیس شد و این مرکز ابتدا فعالیت خود را با فروش و خدمات تایرهای رادیال کامیونی – اتوبوسی آغاز کرد که شیوه متفاوت رفتاری و ارائه استاندارد خدمات مورد استقبال رانندگان زحمتکش عرصه صنعت حمل‌و‌نقل قرار گرفت و از تیر‌ماه سال گذشته جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، فروش تایرهای رادیال سواری نیز آغاز شد که روزانه شاهد حضور خریداران تایرهای سواری هستیم. 

این مرکز از ساعت ۸ تا۱۷ آماده پاسخگویی به مراجعان با ارائه کارت‌ملی وسند خودرو است البته ‌پیشنهاد می‌شود قبل از حضور با شماره «۵۵۲۵۹۸۳۹» تماس بگیرند تا در‌اسرع‌وقت هماهنگی‌های لازم برای خرید آنها انجام شود .

آیا برنامه‌ای برای  توسعه سرویس‌سنترهای بارز در کشور دارید؟

 وجود سیستم‌های قابل‌کنترل و شفاف نیاز به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خاص دارد و امیدواریم با برنامه‌های استراتژیک از‌پیش‌تعیین‌شده در هر یک از استان‌ها این مراکز تاسیس شوند. در نظر داریم تا پایان سال ۹۸ ، سرویس‌سنتر مشهد نیز راه اندازی شود .

می توان گفت بارز  در فروش اینترنتی محصولات خود از پیشگامان این صنعت بوده است، البته هنوز این شیوه از فروش به خوبی در سطح کشور نهادینه نشده است. برای توسعه فروش آنلاین چه برنامه‌ای دارید؟

سامانه فروش اینترنتی محصولات رادیال سواری از ۳ سال پیش به‌منظور مدیریت توزیع  و شفاف‌سازی قیمت مصوب برای عرضه  در سراسر کشور  با آدرس www.samanbarez.ir  راه‌اندازی شده است.

سیاست کلی در سامانه فروش اینترنتی، تمرکز بر شفاف‌سازی و افزایش آگاهی مشتریان از قیمت واقعی محصولات است و به یقین راهکاری بهتر از کنترل و سرکوب قیمت‌های واسطه‌ها و سودجویان بازار است .مصرف کنندگان با این روش می‌توانند به تولیدکنندگان در عرضه محصولات با سیاست‌های صحیح قیمت‌گذاری کمک کنند . 

در این روش از خرید، مصرف‌کنندگان با کدملی، شماره تلفن همراه و دریافت کد تایید ثبت‌نام خود را در وبسایت انجام می‌دهند و با ارائه آنلاین مدارک ازجمله اسکن کارت‌ملی و کارت خودرو، می‌توانند۴ حلقه تایر در مدت یک‌سال خریداری کنند . 

چه برنامه‌ای برای تخلفات احتمالی نماینده‌های بارز  در سطح کشور دارید؟

 یکی از آسیب‌هایی که موجب شده است چندگانگی قیمت را در بازار شاهد باشیم، عدم توجه مشتریان به کانال‌های رسمی اعلام‌شده برای آگاهی از قیمت‌هاست. متاسفانه مردم تنها توضیحات فروشندگان را ملاک پرداخت خود قرار می‌دهند.

علاوه‌بر حضور نهادهای قانونی و تعزیرات کشور در مقابله با تخلفات قیمت‌گذاری؛ ما علاوه‌بر صدای مشتریان در وب‌سایت بارز، شماره پیامکی «۳۰۰۰۷۱۶۰۲» را برای اعلام تخلفات شکبه توزیع رسمی در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم و در صورتی‌که بخشنامه‌های شرکت مورد‌توجه شبکه توزیع قرار نگیرند، در مرحله اول، کاهش سهمیه خرید را به‌دنبال خواهد داشت و در مرحله دوم، امتیاز نمایندگی لغو و نسبت به جمع آوری تابلو اقدام می‌شود . 

قیمت‌های مصوب شرکت در وب‌سایت گروه صنعتی بارز به آدرس www.barez.com در قسمت فروش و خدمات قابل بهره‌برداری مشتریان قرار گرفته است و از هم‌میهنان تقاضا داریم ضمن حمایت از تولید ملی، برای کنترل قیمت در بازار ما را یاری کنند و تحت‌تاثیر هیجانات کاذبی که در بازار ایجاد می‌شود،  قرار نگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =