کد خبر: 226573
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

در صنعت مدرن خودرو کیسه‌های هوا بیش‌از هر زمان دیگری در خودروها به‌کار می‌روند و موسسه IIHS نیز نگاهی عمیق‌تر به کیسه‌های هوای زانو داشته و فهمیده است این کیسه‌های هوا بیش از آنکه مفید باشند باعث آسیب می‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کیسه‌های هوا قطعا در زمان تصادف باعث افزایش ایمنی سرنشینان خودرو می‌شوند. با این وجود طی برخی شرایط همین قطعه ایمنی می‌تواند ریسک جراحت را نیز دربرداشته باشد. فراخوان بزرگ تاکاتا این موضوع را نشان می‌دهد حتی چندنفر نیز جان خود را به خاطر کیسه هوای معیوب از دست داده‌اند. 
در صنعت مدرن خودرو کیسه‌های هوا بیش‌از هر زمان دیگری در خودروها به‌کار می‌روند و موسسه IIHS نیز نگاهی عمیق‌تر به کیسه‌های هوای زانو داشته و فهمیده است این کیسه‌های هوا بیش از آنکه مفید باشند باعث آسیب می‌شوند. IIHS در مطالعه اخیر خود داده‌های 400تست تصادف از جلو را به‌عنوان بخشی از برنامه رتبه‌بندی خودروها جمع‌آوری کرده است. 
به نظر می‌رسد کیسه‌های هوای زانو تاثیر چندانی در کاهش ریسک جراحت‌ها ندارند، پس چرا در خودروها نصب می‌شوند؟ در این گزارش آمده است این کیسه‌های هوا می‌توانند بر سرنشینانی که کمربند نبسته‌اند تاثیر مثبت‌تری داشته باشند اما IIHS تست‌های خود را با آدمک‌هایی انجام می‌دهد که کمربند ایمنی می‌بندند بنابراین این موضوع را نمی‌توان تائید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =