بازار خودرو

درحال حاضر بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به‌خودروهای داخلی و برخی چینی‌های مونتاژی اختصاص یافته است و بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌ناچار مجبور به‌انتخاب این دسته از خودروها شده‌اند

به گزارش «اخبار خودرو»، بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تا سال گذشته یکی از پرتقاضاترین بخش‌های بازار خودروهای وارداتی بود که گزینه‌های متعددی را شامل می‌شد. همین امر موجب شده بود بسیاری از دارندگان خودروهای داخلی با برنامه‌ریزی دقیق قصد خرید خودروهای وارداتی اقتصادی را داشته باشند. اما با بروز مشکلات و موانع متعدد به‌دلیل آغاز دور جدید تحریم‌های بین‌المللی و همچنین رشد ناگهانی نرخ ارز، شاهد جابه‌جایی در رده‌بندی قیمتی در بازار خودرو بودیم که متاسفانه از پیامدهای این اتفاق ناگوار، می‌توان به‌ کاهش چشمگیر قدرت خرید مصرف‌کنندگان اشاره کرد.

بر این اساس درحال حاضر بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به‌خودروهای داخلی و برخی چینی‌های مونتاژی اختصاص یافته است و بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌ناچار مجبور به‌انتخاب این دسته از خودروها شده‌اند. زیرا خودروهای وارداتی که تا سال گذشته با این میزان بودجه قابل خریداری بودند، اکنون قیمتی حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پیدا کرده‌اند و از دایره خرید بخش وسیعی از مصرف‌کنندگان خارج شده‌اند.

از جمله خودروهای داخلی حاضر دراین بازه قیمتی می‌توان به مواردی از قبیل دناپلاس با دو نسخه تنفس‌طبیعی و توربو اشاره کرد که با قیمتی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان دربازار ارزش‌گذاری می‌شوند.

همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز دیگر گزینه موجود دربازار بوده که نسخه هاچ‌بک آن قیمتی حدود ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نسخه صندوقدار قیمتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان دارد.

از دیگر گزینه‌های موجود در بازار می‌توان به‌رنو ساندرو اتوماتیک با قیمت حدودی ۱۷۲ میلیون تومان، رنو ساندرو استپ‌وی اتوماتیک با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان، رنو تندرپلاس اتوماتیک با قیمت ۱۶۳ میلیون تومان و برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک با موتور ۱.۶ لیتری با قیمت حدودی ۱۵۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم به‌چینی‌های مونتاژی موجود در بازار که با قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند، اشاره کنیم باید به‌گزینه‌هایی نظیر ام‌وی‌ام ایکس ۲۲، بسترن B۳۰، جیلی GC۶، جک S۳ و J۴، ام‌جی ۳۶۰ توربو، چانگان CS۳۵ و بایک X۲۵ اشاره کرد که این روزها مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند.

ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ که با چندین تیپ گوناگون به‌بازار عرضه می‌شوند، به‌دلیل دارا بودن خدمات پس از فروش گسترده و همچنین طراحی مناسب، یکی از گزینه‌های محبوب دربازار به‌شمار می‌رود که با قیمتی حدود ۱۵۵ تا ۱۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است. همچنین در رده خودروهای سدان نیز بسترن B۳۰ یکی از گزینه‌های مناسب بوده که در حال حاضر در بازار آزاد با قیمتی حدود ۱۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جیلی GC۶ نیز دیگر سدان چینی است که به دلیل تیراژ نه‌چندان زیاد، در بازار چندان شناخته شده نیست و آمار فروش قابل توجهی از آن ثبت نشده است. این خودرو که با قیمت ۱۶۲ میلیون تومان توسط خودروسازان بم به بازار عرضه می‌شود، دربازار با قیمتی حدود ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما از دیگر خودروهای چینی ارزان‌قیمت و پرفروش در بازار می‌توان به جک اس ۳ اشاره کرد که با قیمتی حدود ۱۸۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین جک جی ۴ نیز با نرخ معاملاتی ۱۵۰ میلیون تومانی، از دیگر گزینه‌های موجود در این بازه به‌شمار می‌رود که مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. همچنین چانگان CS۳۵ که یکی از چینی‌های پرطرفدار در بازار ایران است، با قیمتی حدود ۱۶۹ تا ۱۷۵ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود. 

اما یکی از گزینه‌های نه‌چندان شناخته شده در بازار خودروهای کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، بایک ایکس ۲۵ بوده که برخلاف دارا بودن امکانات رفاهی مناسب و طراحی مدرن و به‌روز، کمتر مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این هاچ‌بک کراس چینی که رقیبی برای خودروهایی نظیر ساندرو استپ‌وی، ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ و چانگان CS۳۵ است در بازار با قیمتی حدود ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =